جام جم آنلاین - یک گروه ناشناس روز جمعه 4 ژوییه به یک مسجد شیعیان در شهر کویته در جنوب پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان حمله کردند.
کد خبر: ۲۵۹۰۲
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، بر اثر حمله یک گروه ناشناس به یک مسجد شیعیان در مرکز شهر کویته 8 نمازگزار کشته و ده ها نفر مجروح شدند.
مردان مسلح به نارنجک و سلاح های خودکار نمازگزاران را در این مسجد مورد حمله قرار دادند و با پرتاب نارنجک و شلیک به سوی آنها 8 نفر نمازگزار را کشته و ده ها نفر را زخمی کردند.
مقامات پلیس کویته اعلام کردند ، در این حمله آسیب فراوانی به مسجد وارد شده است و تعداد بسیاری از نمازگزاران کشته و مجروح شدند.
مقامات پلیس افزودند: احتمالا مهاجمین یک بمب نیز به داخل مسجد پرتاب کرده اند ، اما از دادن جزییات بیشتر خودداری نمودند.
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را نپذیرفته است .
اما در سال های اخیر ، حملات زیادی از سوی گروه های افراطی پاکستانی علیه شیعیان این کشور انجام گرفته که صدها نفر از شیعیان پاکستانی در این حملات جان خود را از دست داده اند.
براساس آخرین گزارش ها ، وزارت اطلاعات پاکستان اعلام کرد: 3 فرد مسلح هنگام برگزاری نماز جمعه حوالی ساعت 30/13 تا 45/13 به وقت محلی به مسجد امام باقر هزاره حمله کردند ، در این حمله که با پرتاب بمب و نارنجک و شلیک کورکورانه بسوی نمازگزاران صورت گرفت دستکم 20 نفر از نمازگزاران کشته و 40 نفر مجروح شدند.
یکی از مهاجمین ، بر اثر انفجار یک نارنجک که قصد پرتاب آن را داشت کشته شد.
همچنین گفته می شود ، یکی دیگر از مهاجمین توسط نگهبانان مسجد دستگیر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها