جام جم آنلاین - بارونس ایمس ، وزیر توسعه و کمک های خارجی انگلیس روز سه شنبه اول ژوییه گفت : برنامه های دولت انگلیس در عراق از حضور نظامی فراتر رفته و اکنون مرحله مقدماتی بازسازی عراق آغاز شده است .
کد خبر: ۲۵۸۶۱
به گزارش شبکه تلویزیونی BBC ، بارونس ایمس که هفته گذشته در یک سفر دو روزه به عراق و شهر بغداد رفته بود ، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارشی از مشاهدات و ارزیابی های خود در مورد اوضاع عراق را ارائه کرد.
وی با اشاره به حملات علیه نیروهای متحدین و تلفات آنها در عراق گفت : نیروهای متحدین هنوز در زمینه امور امنیتی با مشکلات زیادی در عراق مواجه هستند.
ایمس افزود: وقوع یک بحران در مورد مسائل بشردوستانه برای ما قابل پیش بینی بود ولی انتظار گسترش چنین ناامنی وسیعی را نداشتیم و از نظر نیروهای متحدین حل معضل ناامنی گسترده یکی از محورهای اصلی بازسازی در عراق است .
وی در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به فقدان سرمایه گذاری در ساختارهای زیربنایی عراق در جریان تحریم 13 ساله این کشور انجام سریع بازسازی عراق بسیار دشوار است .
ایمس گفت : در مناطق تحت کنترل نیروهای انگلیسی مرحله مقدماتی بازسازی آغاز شده اما روند آن کند است .
بارونس ایمس حدود 2 ماه پیش ، پس از استعفای کلرشورت در اعتراض به سیاست های تونی بلر ، نخست وزیر انگلیسی در مورد عراق به سمت وزیر توسعه و کمک های خارجی دولت انگلیس منصوب شد.

بازسازی عراق دشوار و درازمدت خواهد بود
برنامه آمریکایی بازسازی عراق با شکست مواجه شده است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها