جام جم آنلاین - در انگلستان قوانین عجیب و غریبی درخصوص حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود دارد.از جمله این که اگر دانش آموزی بیش از حد مجاز غیبت نماید والدین او توبیخ
کد خبر: ۲۵۰۸۱
، جریمه و یا زندانی می شوند.
از این رو دادگاه یک مرد انگلیسی را که فرزندانش از پنج درس اصلی تنها در یکی از آنها شرکت کرده بودند و مابقی را غایب بودند به زندان محکوم کرد.
روزنامه های انگلیسی از افشای نام این مرد به دلایل شخصی اجتناب کردند اما نوشتند که وی در دادگاه از نرقتن فرزندانش به کلاس درس ابراز بی اطلاعی کرده است .
براساس گزارش شورای شهر گلوسستر شایر این پدر بی توجه به فرزندان به 8 هفته چهار هفته در زندان و چهار هفته در اختیار کلانتری شهر محکوم شده است .
به نوشته روزنامه گاردین این شخص به جهت آن که برای تامین مخارج تحصیل فرزندانش از خدمات رفاهی مالی شورای شهر استفاده کرده بود و اما فرزندانش در طول شش ماه تنها در 20 درصد از کلاس های درسی شرکت کرده بودند به زندان محکوم شده است .
رئیس شورای شهر گلوسستر شایر گفته است که والدینی که از این خدمات استفاده می کننند روا نیست که کودکان خود را به حال خود بگذارد و باید این کمک ها را برای تربیت فرزندانشان مصرف نمایند.
مدرسه ای که فرزندان این مرد در آنها تحصلی می کرده اند یادوآور شده است که چندین بار غیبت آنها به والدینشان با ارسال نامه های جداگانه ای اطلاع داده شده است .
به نوشته روزنامه های انگلیسی زمانی که متهم در اختیار کلانتری شهر گذاشته می شود.
کارشناسان حقوقی درصدد برمی آیند تا مجازات شخصی را با جریمه دیگری معاوضه نمایند.
مثلا ممکن است شخص متهم به چهار هفته زندان به جای این جریمه ، مجبور به انجام کار مجانی به هیمن میزان در یکی از اماکن عمومی مثل پارک ها ، تفریح گاه ها و... شود.
سال گذشته خانمی به نام پاتریشیا آموس به خاطر بی توجهی به حضور 2 دختر نوجوانش در دبیرستان به 60 روز زندان محکوم شد.
از آنجا که 2 سال تمام به او در این خصوص هشدار داده شده بود و او به آن وقعی ننهاده بود ، کارشناسان زندان او را با جریمه ای دیگر تعویض نکردند و او مجبور شد هر 60 روز را در زندان سپری کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها