جام جم آنلاین - واحدهای ویژه نیروی دریایی فرانسه از روز دوشنبه 9 ژوئن تخلیه اتباع اروپایی و امریکایی را از شهر جنگ زده مونرویا پایتخت لیبریا آغاز کرده اند.
کد خبر: ۲۴۸۸۴
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، نبردهای سنگین میان شورشیان لورد (لیبریایی های متحد برای وفاق و دموکراسی) و نیروهای دولتی که دامنه آن از روز پنجشنبه گذشته به حومه شهر مونرویا کشیده شده است ، کماکان ادامه دارند ، سپیده دم دوشنبه 9 ژوئن شورشیان لورد حمله سنگینی را به شهر مونرویا آغاز کرده اند.
و هم اکنون درگیری های سنگینی در حومه های شمالی این شهر در جریان است .
دو طرف درگیر با توپخانه و خمپاره مواضع یکدیگر را زیر آتش گرفتند.
حدود 300 تا 500 تبعه خارجی در شهر مونرویا حضور دارند ، از صبح دوشنبه ، 60 سرباز نیروهای ویژه هوابرد نیروی دریایی تخلیه اتباع خارجی را از شهر آغاز کرده اند.
آنها به کمک بالگردها ، اتباع خارجی را به یک کشتی نیروی دریایی فرانسه به نام صاعقه که در نزدیکی بندر مونرویا لنگر انداخته است ، منتقل می کنند.
در حال حاضر با توجه به نبردهای سنگین میان نیروهای چارلز تیلور رئیس جمهور لیبریا و نیروهای شورشی امید اندکی به برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات صلح می رود.
آندرو میچل یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است ، هر چه زودتر تیلور از قدرت کناره گیری کند ، سریعتر می توان پیمان آتش بس را امضاء کرده و مقدمات برای تشکیل یک دولت موقت و برگزاری انتخابات را آماده کرد.

پایتخت لیبریا در محاصره
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها