جام جم آنلاین - نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و نظامیان شورشی پس از یک شب نسبتا آرام روز دوشنبه 9 ژوئن در شهر نواکشوت ، پایتخت موریتانی از سر گرفته شد.
کد خبر: ۲۴۸۸۳
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، نبردهای سنگینی در مرکز شهر ، در فرودگاه و در حومه جنوبی نواکشوت میان نیروهای دولتی و نظامیان شورشی در جریان است .
پیش از این مقامات دولتی گفته بودند کودتا شکست خورده است .
اما از سرنوشت مووایه اولد سیداحمد تایا رئیس جمهور موریتانی اطلاعی در دست نیست ، براساس برخی شایعات وی به سفارت فرانسه پناهنده شده است ، اما مقامات فرانسوی این شایعه را تکذیب کرده اند.
نیروهای نظامی شورشی تحت فرمان یک سرهنگ سابق نیروهای زرهی به نام اولد حنانا دست به کودتا زده اند.
وی در میان واحدهای زرهی و نیروی هوایی از محبوبیت برخوردار است .
اما هنوز از نیت اصلی نیروهای شورشی اطلاعی در دست نیست ، زیرا آنها نیز مانند مقامات دولتی از آغاز کودتا سکوت اختیار کرده و هیچ پیامی صادر نکرده اند.
براساس گزارش های رسیده از نواکشوت ، بیمارستان ها مملو از مجروحین هستند ، اما تعداد تلفات و مجروحان درگیری های دو روز اخیر مشخص نیست.
گفته می شود کاخ ریاست جمهوری توسط نیروهای شورشی غارت شده است ، همچنین بسیاری از ساختمان های دولتی به ویژه ساختمان رادیو ، گمرک و وزارت آموزش غارت شده اند.
کشور موریتانی از معدود کشورهای مسلمان است که روابط نزدیکی با اسرائیل دارد و همین مساله موجب نارضایتی مردم و گروههای اسلامی و نیز نظامیان از حکومت اولدسیداحمدتایا شده است .
در هر حال هنوز اوضاع در نواکشوت نامشخص است و معلوم نیست کفه ترازو به سود کدام یکی از طرفین درگیر سنگینی می کند.

کودتا در موریتانی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها