جام جم آنلاین - آلیستر کامپبل مدیر استراتژی و ارتباطات دفتر نخست وزیری انگلستان و عالی جناب خاکستری تونی بلر روز یکشنبه 8 ژوئن اعلام کرد: دولت از این پس در مورد اطلاعاتی که سرویس های مخفی در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق می دهند ، دقت بیشتری خواهد کرد.
کد خبر: ۲۴۸۷۶
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، دفتر نخست وزیری انگلستان در ماه فوریه گزارشی در مورد تسلیحات کشتار جمعی عراق را برای توجیه افکار عمومی و خطری که صدام حسین برای صلح جهان دارد را منتشر کرده بود.
این گزارش که به منابع مختلف از جمله سرویس های مخفی نسبت داده شده بود ، موجب یک رسوایی گردیده است ، زیرا مشخص شده این گزارش کلمه به کلمه از پایان نامه یک دانشجوی امریکایی که 12 سال پیش آن را نوشته است ، نسخه برداری شده است .
روزنامه ساندی تلگراف در شماره روز یکشنبه خود فاش کرد ، آلیستر کامپبل که خود یک روزنامه نگار سابق روزنامه های جنجالی است نامه ای شخصی برای ریچارد دیرلاو رییس سازمان MI6 (سرویس اطلاعات خارجی) نوشته است و در این نامه از اینکه موجب بی اعتباری سرویس های مخفی شده ، پوزش خواسته است .
رسوایی های اخیر ، در مورد فریبکاری تونی بلر و اطرافیانش برای منحرف کردن افکار عمومی و توجیه جنگ عراق خشم مردم و بسیاری از سیاستمداران انگلیسی را برانگیخته است .

دو وزیر سابق دولت انگلیس بلر را متهم به فریبکاری کردند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها