رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم دلدادگان خمینی کبیر در حرم مطهر امام (ره) گفت : ملت ایران با حضور میلیونی ، پرشور و پرمعنای خود در مراسم چهاردهمین سالگرد عروج امام خمینی (رض )، یاد بیعت تاریخی امت و امام را زنده کرده و با امام راحل خود در وفاداری به آرمان های اسلام
کد خبر: ۲۴۷۷۸
و انقلاب پیمانی دوباره بستند.
ایشان با اشاره به هزینه بسیار بالای حمله به ایران برای دولت امریکا خاطرنشان کردند: آنها نیز به مطلب پی برده اند و لذا در صددند با مطرح کردن حمله نظامی و تهدیدات دیگر، مردم و مسوولان ایران را دچار ترس و رعب کنند تا با عقب نشینی مسوولان و خیانت آنها به ملت ، به خواسته های خود برسند؛ اما در میان مسوولان کشور در قوای سه گانه ، هیچ کس نمی تواند حتی اندکی انگیزه عقب نشینی داشته باشد و اگر کسی نیز درجهت تسلیم ملت و عقب نشینی از منافع ملی گام بردارد، ملت او را با نهایت بی رحمی کنار خواهد زد. حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به طراوت آرمان های امام در میان ملت ، خدمتگذاری به مردم را بهترین راه مبارزه با امریکا برشمردند و تاکید کردند: هر کسی دنبال مبارزه عملی و کارآمد با امریکاست ، باید ضمن خدمت کامل به مردم با فساد و تبعیض و فاصله طبقاتی مبارزه کند و هیچ گونه فسادی را در دستگاه های حکومتی تحمل نکند.ایشان اصلاح واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض ، عدالتخواهی و خدمت عمیق به مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: اصلاح واقعی بر پایه قواعد مستحکم نظام که امام به همه ما آموخته است ، امکانپذیر است . رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به موج بیداری جهان اسلام خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام ، ملت ایران را به عنوان کانون ایجاد و گسترش بیداری اسلامی در مرکز تهاجمات سیاسی تبلیغاتی خود قرار داده اند تا شاید مردم و بویژه مسوولان نظام را مرعوب و وادار به عقب نشینی کنند، اما این تلاشها نیز به نتیجه ای نخواهند رسید. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از صبر و یقین به عنوان دو ویژگی مهم انسانهای مصلح و مبارزی که خداوند هدایت مجموعه های انسانی را به آنها سپرده یاد کردند و افزودند: همه کسانی که توانسته اند در طول تاریخ یک اقدام تحسین برانگیز و ماندگار انجام دهند، از این دوخصوصیت بهره مند بودند و امام راحل نیز که تجدید کننده حیات اسلام در ایران و دنیای اسلام بود، با این دو خصوصیت توانست نهضت اسلامی را به پیروزی برساند و ده سال هدایت و رهبری نظام اسلامی را به عهده بگیرد. ایشان از جمله امتیازات امام خمینی (ره) را در مقایسه با دیگر مصلحان قرنهای اخیر، داشتن پشتوانه مردمی و حضور در میان مردم برشمردند و خاطرنشان کردند: امام بزرگوار اصول خود را برای مردم تبیین نمود و با ارتقای ایمان و آگاهی مردم ، توانست آنان را وارد صحنه کند و در نتیجه نهضت اسلامی و حق و حقیقت به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران مستقر شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به انگیزه بسیار زیاد و موج فزاینده اسلام خواهی و تمایل به حاکمیت اسلام در میان امت اسلامی بویژه جوانان ، روشنفکران و نخبگان دنیای اسلام ، آن را نتیجه مجاهدت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانستند و تاکید کردند: محور تمام اصول امام بزرگوار، اسلام و مردم بود که اعتقاد به مردم نیز ناشی از اسلام است .

خاتمی : بزرگترین مشکل دنیای اسلام استعمار جدید امریکاست

رئیس جمهوری تاکید کرد: ایران با داشتن نظام متکی بر دمکراسی ، توجه به هویت ملی و توان دفاعی مناسب آماده دفاع از آرمان های اسلام و مظلومان در دنیاست . به گزارش ایسنا، سید محمد خاتمی ، رئیس جمهوری در مراسم چهاردهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به این که نظام اسلامی ایران به عنوان یک الگوی مناسب در دنیای اسلام محسوب می شود، گفت : در این شرایط دنیای اسلام باید با هوشیاری و توجه به اسلام با توطئه ها مقابله کند. خاتمی افزود: امروز اسلام از یکجانبه گرایی متعصبانه امریکا رنج می برد و در حال حاضر بزرگترین مشکل بر سر راه دنیای اسلام ، توسعه استعمار جدید است . وی با یادآوری توطئه ها و دشمنی های استکبار جهانی علیه دنیای اسلام ، استعمار جدید را خطری برای تمام جهانیان عنوان کرد و گفت : امریکا با اتکائ بر زور و غرور و استفاده از روش یکجانبه گرایانه ، تصور ارباب گری در جهان را در سر می پروراند. رئیس جمهوری که در حرم امام راحل سخن می گفت ، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یکی از مهمترین حرکتهای انقلابی در 200سال گذشته نام برد و تصریح کرد: حضرت امام (ره) با استفاده از قدرت مردم و محور قراردادن اسلام توانست حرکتی نو ارائه کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها