بازی متال گیر یکی از موفق ترین عناوین بازی اکشن در کنسول پلی استیشن بود که در سال 98طراحی شد و با فروش بالای خودش ، نام شرکت KONAMI را احیاء کرد.
کد خبر: ۲۴۳۸۱
پیش از آن ، بازی متال گیر برای کنسول گیم بوی (Gameboy) هم طراحی شده بود. داستان بازی از ادامه داستان قبلی در گیم بوی آغاز می شد. شخصیت اول داستان ، یعنی سولید اسنیک (Solid Snake) از گروه تروریستی فاکس هاند که در آن عضو بود، خارج شده و یک کماندوی مزدور مستقل به حساب می آید. او از سوی دولت استخدام می شود تا علیه گروه فاکس هاند که قبلا در آن عضو بوده ، ماموریتی را انجام دهد. او مجبور است در این ماموریت با تمام همکاران قدیمی خود روبه رو شود. در این میان ، اسنیک متوجه می شود که رهبر جدید گروه فاکس هاند فردی هم نام با خودش است ، که لیکویید اسنیک (Liquid Snake) نام دارد. در میانه ماموریت که در جزیره ای به نام شادوموزز (Shadow Moses) اتفاق می افتد، اسنیک متوجه می شود که او و رهبر تروریست ها ، با هم برادرند و در واقع هر دو شبیه سازی شده اند. آنها را از روی ژنهای رئیس بزرگ گروه فاکس هاند، کلونینگ کرده اند و انسان های طبیعی نیستند. اسنیک با کمک فردی به نام اتاکون (Otacon) که مهندس طراح سلاحی خطرناک به نام متال گیر است ، موفق می شود متال گیر را که قابلیت شلیک موشکهای هسته ای را دارد، از میان ببرد. در پایان بازی ، او در مبارزه ای سخت ، موفق می شود برادر خود را بکشد و از جزیره فرار کند. این خلاصه ای از داستان شماره قبل بازی متال گیر بود برای کسانی که احتمالا موفق نشده اند آن را بازی کنند و حالا می خواهند دنباله داستان را در شماره دوم بازی ببینند. داستان دومین شماره از بازی ، 2سال پس از ماجرای جزیره شادوموزز شروع می شود. اسنیک و اتاکون هنوز به دنبال کشف متال گیرهای جدید هستند و می خواهند با تولید این سلاحهای هسته ای مرگبار مبارزه کنند. آنها به یک ناو نیروی دریایی امریکایی مشکوک هستند. به همین دلیل اسنیک مخفیانه وارد آن می شود تا مدارکی را مربوط به وجود متال گیر در آن پیدا کند؛ ولی او با یک گروه کماندوهای روسی مواجه می شود که به ناو حمله می کنند و کنترل آن را به دست می گیرند. روسها به دنبال دزدیدن متال گیر جدید هستند. پس از این که متال گیر به طور موفقیت آمیز به وسیله روسها دزدیده شد، ناو غرق و اسنیک ناپدید می شود؛ ولی در محل غرق شدن ناو که در نزدیکی ساحل شهر نیویورک است ، آلودگی شیمیایی خطرناکی ایجاد می شود که برای از میان بردن آن بسرعت سکوهایی در دنیا ساخته می شود تا با آلودگی ها مبارزه کند. داستان اصلی بازی ، 2سال پس از این جریان و زمانی که دریا تقریبا از آلودگی پاک شده است ؛ ولی یک گروه تروریستی به نام فرزندان آزادی (Sons of Liberty) موفق می شوند با کمک کماندوهای روسی ، سکو را تحت اختیار خود بگیرند و دولت را تهدید می کنند که سکو را منفجر و آلودگی های دریا را چند برابر می کنند. آنها رئیس جمهور را که در حال بازدید از سکو بوده ، گروگان می گیرند و در قبال آزادی او پول درخواست می کنند. این بار هم به وسیله دولت ، یک کماندو مزدور به سکو فرستاده می شود که رایدن نام دارد و شخصیت اول بازی است . در ادامه رایدن متوجه می شود که هیچ کدام از این داستان ها حقیقت ندارد و سکو اصلا برای هدفی غیر از برطرف کردن آلودگی دریا، به وسیله دولت ساخته شده و تروریست ها با گروگان گرفتن رئیس جمهور هدف دیگری را دنبال می کنند. رهبر تروریست ها فردی به نام اسنیک است که با 2برادر نسبتی هم دارد... شخصیت اول بازی ، برخلاف تصور طرفداران بازی متال گیر، اسنیک نیست . این موضوع همان ابتدای بازی ، بشدت حال بازی کننده ها را می گیرد. خیالتان راحت باشد که تا انتها هم رایدن تنها شخصیتی است که از سوی شما هدایت می شود. او یک کماندوی جوان است که برای اولین بار به میدان جنگ واقعی فرستاده شده است ، البته بازی کردن در قالب رایدن چندان ناراحت کننده نیست ، چون به طور کلی هدایت او با هدایت کردن اسنیک هیچ تفاوتی ندارد و فقط ظاهرش تغییر کرده است . این تغییر پس از گذشت مدتی از بازی ، دیگر ناراحت کننده نیست . این نسخه از بازی که Substance نام دارد، آخرین ویرایش بازی متال گیر 2است که برای کنسول های مختلف طراحی شد و در نهایت روی رایانه های شخصی هم قابل بازی شد. بازی از گرافیکی بسیار بالا و روان بهره گرفته و با این که طراحی آن به سال 2001 برمی گردد، باز هم در میان بازیهایی که هم اکنون در بازار پیدا می شوند، از نظر گرافیکی بسیار برتر است . یکی از دلایل نرم و روان اجرا شدن مراحل بازی ، کم بودن جزییات در صحنه هاست که باعث می شود بازی روان اجرا شود. منظور از جزییات ، ظرافت ها و طرح هایی است که در بافت اشیائ در صحنه های سه بعدی دیده می شود. در متال گیر از این جزییات خبری نیست و معمولا درها، دیوارها و پلها بسیار ساده و بدون طرح استفاده شده اند. در عوض تمام سعی طراحان بازی ، در هرچه واقع تر درست کردن شخصیت ها بوده است . در صحنه های سینمایی که در بازی هرازگاهی نشان داده می شوند و از نظر گرافیکی با کیفیت گرافیکی خود بازی تفاوت چندانی ندارند، چهره انسان ها و حرکت اعضای بدن آنها بسیار واقعی است . تکنیک استفاده شده در بازی برای طراحی شخصیت ها، در میان بازیهای رایانه ای منحصربه فرد است و شما حتی در چهره و بدن دشمنهای بازی می توانید همان دقتی را ببینید که در طراحی شخصیت اول بازی به کار رفته است . متاسفانه این بازی اصلا برای رایانه های شخصی طراحی نشده و نسخه ای که در بازار است ، همان نسخه ایکس باکس است که به وسیله یک نوع نرم افزار emulator اجرا می شود. به همین علت کنترل بازی بسیار مشکل و گیج کننده است . هفته بعد راجع به کنترل این بازی که کمی پیچیده است و از کلیدهای زیادی استفاده می کند، توضیح کامل خواهیم داد.

سیدطه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها