جام جم آنلاین - ساخت خودرو ترابانت نماد آلمان شرقی سابق دوباره از سرگرفته شده و این خودرو در بازارهای کشورهای در حال توسعه به فروش می رسد.
کد خبر: ۲۴۲۱۷
خودرو سنتی آلمان شرقی سابق ، ترابانت بار دیگر از میان خاکسترها زنده می شود.
یک شرکت شامل کارخانه ساشسرینگ فاهرزوگتکنیک سازنده اسبق این خودرو کلاسیک دوران جنگ سرد تاسیس شده است و قصد دارد با ساخت دوباره ترابانت ، این خودرو را وارد بازارهای کشورهای در حال توسعه کند.
این گروه قاره افریقا را به عنوان بازار خود انتخاب کرده است و به همین دلیل فعلا خودرو ترابانت به نام آفریکار نام گذاری شده است .
خودرو ترابانت در سال 1958 به مرحله تولید انبوه رسید ، اما با گذشت چند سال به نماد عقب ماندگی صنایع خودروسازی کشورهای کمونیستی تبدیل شد.
اما سفارش های دولتی موجب گردید که تولید ترابانت کماکان ادامه یابد.
این خودرو کوچک فاقد هرگونه نوآوری بود و تا سال 1991 میلادی که تولید آن متوقف گشت ، شکل اتاق آن هنوز تغییر نکرده بود.
فن آوری ساده در ساخت موتور این خودرو که یک موتور دو زمانه است کاملا با شرایط کشورهای در حال توسعه مطابقت دارد.
هنوز ساخت ترابانت در مرحله طرح است .
سازندگان آن قصد دارند خودرو ترابانت را به صورت یک خودرو دو منظوره یعنی هم خودرو هم وانت تولید کنند.
حداکثر سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت بوده و با باک پر از بنزین می تواند مسافتی بین 600 تا 800 کیلومتر را بپیماید.
قیمت این خودرو حدود 3000 یورو پیش بینی شده که پنجاه درصد از قیمت فیات اونومیو ارزانترین خودرو موجود در بازار کمتر است .
خودرو ترانت ابتدا در بازار افریقای جنوبی عرضه خواهد شد که درآمد سرانه مردم آن حدود 8100 یورو است .
گروه سازنده آفریکار پیش بینی می کند در نخستین سال تولید حدود ده هزار دستگاه از این خودرو را در بازار کشور افریقای جنوبی بفروشد.
در عین حال آنها قصد دارند کارخانه تولید آفریکار را در کشور افریقای جنوبی احداث کنند.

منبع : ژون افریک لنتلیژان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها