در حالی که شرکت سگا (SEGA) پس از عرضه شدن کنسول های پلی استیشن ، ایکس باکس و گیم کیوب ، تقریبا از دور رقابت خارج شد ؛ ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که شرکت بازیسازی معروف ژاپنی
کد خبر: ۲۳۴۹۱
، یعنی نامکو (NAMCO) ، تصمیم دارد سگا را بخرد و به بزرگترین شرکت بازیسازی ژاپن تبدیل شود. عملی شدن این موضوع ، یعنی یک فروش سالانه 3بیلیون دلاری برای نامکو که این عدد رکورد فروش 2بیلیون دلاری شرکت معروف دیگر ژاپنی یعنی KONAMI را خواهد شکست . هدف نامکو از این پیشنهاد، استفاده از تیم بسیار مجهز و پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری سگاست که می تواند در کیفیت بازیهای آینده شرکت نامکو بسیار تاثیر داشته باشد. گروه سگا از بهترین تجهیزات سخت افزاری استفاده می کند که همه آنها محصول خود تیم سگاست . سگا در سال 1998 به فناوری پردازش گرافیک 128بیتی دست پیدا کرده بود که سونی و مایکروسافت ، زودتر از 2سال پس از آن ، با همه تبلیغات خود، نتوانستند آن را وارد بازار کنند. سگا پس از سودی که از فروش کنسول دریم کست خود به دست آورد، تقریبا از دور رقابت خارج شد و فقط به بازیسازی اکتفا کرد. تعدادی از عنوان های معروف سگا را می توانید در میان بازیهای ایکس باکس پیدا کنید. هم اکنون سگا در برابر 2پیشنهاد برای فروش و ادغام با 2شرکت بزرگ بازیسازی قرار گرفته است . الکترونیک آرتز هم ماه پیش چنین پیشنهادی را به سگا داد. قبول کردن پیشنهاد یکی از 2شرکت نامکو و یا الکترونیک آرتز توسط سگا، احتمالا تا ماه بعد قطعی خواهد شد. همکاری سگا با الکترونیک آرتز، می تواند این شرکت را به بزرگترین قطب بازیسازی بدل کند که هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری بی رقیب خواهد بود. اگر این چنین باشد، اولین باری خواهد بود که یک شرکت بزرگ ژاپنی با یک شرکت اروپایی همکاری می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها