به دنبال درج خبری تحت عنوان «متخصص زیبایی زشتم کرد»، روابط عمومی سازمان نظام پزشکی توضیحی را ارسال کرده است که درپی می آید
کد خبر: ۲۰۵۸۷
:
1- همه روزه هزاران بیمار به مطب پزشکان مراجعه می کنند که بسیاری از آنان بهبود و آلامشان تسکین می یابد. بدیهی است تعداد محدودی نیز به دلایل مختلف اعم از اقتضای نوع بیماری ، عدم رعایت صحیح نکات درمانی ، قصور پزشک و... بهبود نیافته اند. تعمیم این موارد معدود به کل جامعه خدوم پزشکی نادیده انگاشتن تلاش شبانه روزی این عزیزان است .
2- اعتماد بیماران به پزشکان از ارکان اساسی درمان آنان است و قشر پزشک همواره از معتبرترین و مورد اعتمادترین اقشار جامعه بوده است ؛ لذا بزرگنمایی موارد محدود شکایات موجود بخصوص در مراحل مقدماتی تحقیقات که قصور یا عدم قصور پزشک محرز نیست ، با ضربه زدن به اعتماد جامعه به پزشکان ، بجز اختلال در امر درمان ثمری دربرنخواهد داشت .
3- رسیدگی دقیق و منصفانه به شکایات بیمار از حقوق وی است و این سازمان نیز براساس وظایف قانونی خویش آماده رسیدگی به شکایات بیماران از شاغلان حرف پزشکی است . جام جم : بدیهی است درج خبری درباره تخلف یک پزشک ، به منزله نادیده انگاشتن خدمات جامعه پزشکی ، خدمات و فداکاری های آنان نیست ؛ لکن اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از خطراتی که در کمین آنهاست نیز حق طبیعی مردم است . یقینا برخورد جدی و قانونی نظام پزشکی و نهادهای مسوول با تخلفات پزشکی اعتماد عمومی را حفظ خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها