«اولین همایش بررسی جایگاه مطبوعات کردی در ایران 30 آذر و اول دیماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود این سمینار 2روزه به همت دانشجویان روزنامه نگاری و جهاد دانشگاهی این دانشگاه بر پا می شود و سعی دارد
کد خبر: ۱۷۴۷۶

با نگاهی علمی به نقد وضعیت نشریاتی که به زبان کردی (به عنوان یکی از زبانهای اصیل ایرانی) منتشر می شوند پرداخته و جایگاه آنها را در میان مطبوعات کشور و استان های کردنشین و دیگر نقاط کشور بررسی کند. برگزاری چنین همایش هایی از منظرهای مختلف ، مستعد نقد و ایراد سوال است .

گفتگوی ما با منصور ساعی ، دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری و دبیر این همایش درباره ویژگی ها و اهداف سینما و... را از نظر می گذرانید:

چه شد جهاد دانشگاهی و دانشجویان روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی به فکر برگزاری چنین همایشی افتادند؛

یکصد و پنجمین سال تولد اولین روزنامه کردی ایران به نام «کردستان» انگیزه ای شد تا این همایش 2روزه را به قصد تحلیل علمی مسائل و مشکلات مطبوعات کردی ،در فضایی علمی و دانشگاهی با حضور کلیه دانشجویان برگزار کنیم . ادامه سلسله وار این همایش برای بررسی مطبوعاتی که به دیگر زبانهای خرده فرهنگ های کشور منتشر می شود، گامی بی نظیر در راه شناخت اجزای فرهنگی کشور به شمار خواهد رفت که امیدواریم محقق شود.
از آنجا که شما و بخش دانشجویی برگزار کننده همایش در رشته روزنامه نگاری تحصیل می کنید، از لحاظ حرفه ای چه اهدافی را دنبال می کنید؛
برگزاری چنین همایش هایی در جامعه چند قومی ایران ، راهی برای آشنایی و تعامل بیشتر فرهنگ های همه ایرانی ها با یکدیگر شده و علاوه بر شناسایی اجزا و علقه های مشترک ، فضایی برای رشد گفتگو علمی و فرهنگی و هنری میان دانشگاه ، روزنامه نگاران و دست اندرکاران مطبوعات داخلی است . از محورهای همایش برای تهیه و ارسال مقالات بگویید. علاقه مندان می توانند تا 23آذر آثار خود را در موضوعات و محورهای زیر ارسال دارند: آسیب شناسی مطبوعات و تاثیر آن در تحول فکری دانشجویی ، آسیب شناسی مطبوعات کردی در چند دهه اخیر (بازیابی موانع اصلی در نشر، نبود مطبوعات مستقل و کثرت گرا و...)، تعامل زبان ادبیات و مطبوعات کردی و... در جایگاه زمانی ای ایستاده ایم که بدون شک سرنوشت مطبوعات با مردم گره خورده و عجین است . همایش را از این دیدگاه کلی تصویر کنید و از میهمانان همایش بگویید. در دنیای پرشتاب و در حال گذر اطلاعات ، شناخت هر چه بیشتر خرده فرهنگ ها از طریق وسایل ارتباط جمعی و ارائه متون و دستاوردهای آنها، در جامعه ضروری به نظر می رسد. در انسجام فرهنگی هر چه بیشتر کشور، تلاش در زمینه توجه و علل عقب ماندگی های مطبوعات زبانهای مختلف ایرانی اسلامی و ارائه راهکارهای بهبود آنها لازم به نظر می رسد در این همایش سعی کرده ایم علاوه بر پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاهی و نویسندگان ، میزبان نشریات و مطبوعات کرد زبان تهران و شهرستان ها نیز باشیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها