مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: عقب ماندگی صنعت حمل ونقل هوایی به سیاست های حاکم در دو دهه گذشته بر صنعت هواپیمایی و همچنین سیاست یارانه ای و تثبیت قیمتها بازمی گردد.
کد خبر: ۱۶۵۶۰
به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس کشاورزیان بحث تحریم را از مسائل دیگر عقب ماندگی صنعت هوایی کشور دانست و تصریح کرد: برای تجهیز ناوگان هیچ فرقی نمی کند که شرکت دولتی باشد یا خصوصی زیرا تحریم همچنان وجود دارد و همه شرکتهای ایرانی مشمول قانون تحریم می شوند. کشاورزیان همچنین گفت : درخصوص واگذاری سهام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی ، به دلیل محدودیت های قانون اساسی ، قانونگذار سقف واگذاری 49درصد سهام را مطرح کرده است با این وصف هیچ بخش خصوصی حاضر نیست 49درصد سهام شرکتی را خریداری کند که هیچ نقشی در مدیریت و اداره آن شرکت ندارد، به همین دلیل پیشنهادی با امضای وزیر راه تنظیم و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شد تا این محدودیت 49درصدی سهام را بردارد و اجازه داده شود تا 100درصد سهام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار شود تا مشکل ورود بخش خصوصی برطرف گردد. کشاورزیان با بیان این که در خصوص خرید هواپیماهای خریداری شده بررسی های اقتصادی صورت گرفته است ، تصریح کرد: امروزه بسیاری از هواپیماهای موجود که در مسیرهای داخلی و حتی مسیرهای بین المللی پرواز می کنند، زیانده هستند و باید قیمتها اصلاح شود. او در پایان با بیان این که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خرید هواپیماهای نو و دست دوم متناسب با نیاز کشور را در دستور کار دارد، گفت : یکی از راهکارهای دیگر تجهیز ناوگان هوایی کشور، خرید یا ساخت هواپیماهای روسی و یا غیر غربی است که تاکنون کارشناسان نظر موافقی نداشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها