وزیر بازرگانی در مراسم ششمین سالروز ملی صادرات اعلام کرد: فقدان افزایش تولیدات صادراتی ، یکی از مشکلات صادرات کشور به شمار می آید
کد خبر: ۱۵۵۶۸
؛ لذا بخشهای دولتی و غیردولتی باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند. به گزارش خبرنگار ما، محمد شریعتمداری افزود: قیمتهای رو به افزایش کالاها و خدمات تولیدی در داخل ، قیمتهای روبه کاهش همان کالاها و خدمات در خارج ، ثبات نرخ ارز در بازار داخل که حاشیه سود صادرکنندگان را تقلیل می دهد و عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی همگی از مشکلات بر سر راه صادرات غیرنفتی محسوب می شوند. او تاکید کرد: سالی که امروز ( 29مهر ماه ) آغاز می کنیم ، باید سال بررسی مشکلات داخلی بر سر راه تولید رقابتی و رقابت در بازار نامید و برای رفع آن ، تلاش کرد. او از اقدامات دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی به بخشودگی تعهدات ارزی معوق سالهای 1373تا 1377و اعطای وام ارزی به واحدهای تولیدی صادراتی با نرخهای بین المللی و اقساط 8ماهه اشاره کرد و افزود: با حدود 10میلیارد و 70میلیون دلار صادرات غیرنفتی در 5/2سال اخیر، 94درصد اهداف کمی برنامه سوم برای این دوره زمانی تحقق یافته است ؛ در حالی که در برنامه اول و دوم توسعه ، میزان تحقق اهداف برنامه به ترتیب 66و 58درصد بوده است .
کهزادی : تعدد مراکز بازرسی بانکها مانع صادرات غیرنفتی می شود
همچنین رئیس بانک توسعه صادرات و رئیس صندوق ضمانت صادرات گفت : تعداد مراکز بازرسی و قوانین دست و پا گیر بانکی ، مانعی بر سر راه صادرات کشور محسوب می شوند. دکتر هادی کهزادی افزود: بازرسی بانکها توسط بازرسان 3قوه ، مدیران را محافظه کار کرده و این محافظه کاری مدیران باتوجه به بالا بودن خطرپذیری صادرات ، آنها را در اعطای تسهیلات به صادرکنندگان ناتوان کرده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها