یکی از مشکلات دانش آموزان در یادگیری دروس ریاضی ، آشنا نبودن آنان با کاربرد مفاهیم ریاضی است .
کد خبر: ۱۴۵۷۴
علی وحیدیان کامیاد و معصومه نظام خیرآبادی و معصومه عطار سیاح ، 3عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد در یک مقاله ، شیوه جدیدی برای تثبیت مفهوم مجموعه ها با کمک مبناها ارائه کردند. شیوه ارائه شده در این مقاله ، به این صورت است که معلم ابتدا چند حرف از حروف الفبای فارسی را با زبانهای دیگر روی تخته می نویسد و متناظر هر حرف هم یک عدد طبیعی از یک تا 32در نظر می گیرد. سپس اعداد در نظر گرفته شده را به مبنای 2انتقال می دهد و مجموعه هایی از حروف در نظر گرفته شده می سازد. سپس معلم مجموعه ها را روی تابلو یادداشت می کند و از یکی از دانش آموزان می خواهد کلمه ای در ذهن خود مجسم کند، آنگاه از او می خواهد مشخص کند که حرف اول کلمه مورد نظر او عضو مجموعه اول هست یا نیست ؛ اگر حرف مورد نظر عضو مجموعه اول بود، عدد به دست آمده را مقابل مجموعه می نویسد و اگر حرف مورد نظر مخاطب ، عضو مجموعه نبود، عدد صفر را جلوی مجموعه یادداشت می کند، سپس این روند را برای تمام مجموعه های ساخته شده در بالا اجرا می کند و عدد مورد نظر را جلوی هر مجموعه می نویسد، حال تمام اعداد جلوی مجموعه ها را با هم جمع کرده ، حرف متناظر عدد به دست آمده را پیدا می کند که حرف مورد نظر دانش آموز است . این کار را به ترتیب برای تمام حروف کلمه مورد نظر دانش آموز انجام می دهد و به این ترتیب حروف کلمه مورد نظر دانش آموز به دست می آید، حال با کنار هم قرار دادن حرف به دست آمده به همان ترتیب یاد شده ، کلمه مورد نظر دانش آموز به دست می آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها