مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی :

کتاب فارسی اول دبستان تغییر کرد

کتاب فارسی سال اول ابتدایی در سال تحصیلی آینده تغییر کلی دارد و به دو کتاب بخوانیم و بنویسیم تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۵

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: از آنجا که این کتاب به عنوان کتاب پایه سال اول از اهمیت خاصی برخوردار است و از سوی دیگر مدت 30 سال است که هیچ تغییری نداشته ، ضرورت داشت با توجه به نیاز دانشآموزان، تغییر کند.

ناصر زرافشان افزود: تغییر بافت جمعیتی کشور که در سال های گذشته 30 درصد شهری و 70 درصد روستایی را شامل می شد و تحولات اجتماعی و اقتصادی جامعه کنونی ، نیازهای ویژه ای برای دانش آموزان این مقطع پدید آورده که باید کتاب فارسی سال اول ، پاسخگوی این نیاز باشد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر افزایش سطح دانایی دانش آموزان ، تغییر علاقه بچه ها و دسترسی آنها به منابع جدید اطلاع رسانی نیز ضرورت این تغییر را دو چندان کرده است.

زرافشان گفت: از ویژگی های کتاب فارسی جدید، این است که 4 مهارت خواندن ، نوشتن ، سخن گفتن وگوش کردن را به دانش آموز می آموزد، در حالی که کتاب قدیم تنها به آموزش در مهارت خواندن و نوشتن می پرداخت.

وی افزود: کتاب جدید2 سال اجرای آزمایشی داشت اما از سال آینده شصت درصد مدارس کشور تحت پوشش آن قرار می گیرند و40 درصد باقیمانده نیز از سال 82 به جای کتاب فارسی ، از2 کتاب بخوانیم و بنویسیم استفاده خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها