جای بحث ندارد که رشد بخش خصوصی دوری دولت از اعمال تصدی و جذب سرمایه خارجی که رفع بسیاری از تنگناهای امروز اقتصادمان و از جمله معضل بیکاری در گروی آن است باید موجب خشنودی همگان شود و هر شخص به فراخور توان خود به تحقق این تحول کمک برساند
کد خبر: ۱۱۱۱۹
خوشبختانه در بخش حمل و نقل ، ما به پیشرفت های بزرگی در مسیر انحصارزدایی و سپردن کارها به بخش خصوصی توفیق یافته ایم و بخش خصوصی نیز می کوشد تا نخستین گامهای خود را در قلمروهایی که دولت در اختیارش می گذارد، با احتیاط بردارد و عقب ماندگی های خود را جبران کند.در ادامه همین تلاشها، اکنون یک شرکت هواپیمایی خصوصی پس از سالها کوشش و تجربه توانسته است موانع را پشت سر بگذارد و در کار خدمت رسانی به هواپیماهای مسافربری که سالها در انحصار شرکت هواپیمایی دولتی بود، جایگاهی به دست آورد. این شرکت با پیوستن به یک شرکت خارجی که در کار خدمت رسانی به هواپیماهای مسافربر تجربه ای دارد می کوشد تحولی را در این قلمرو تجربه کند که بدون تردید موجب ارتقای کیفیت این خدمات در فرودگاه های کشورمان خواهد بود.این پیشرفت را از هر منظر که نگاه کنیم ، نمی توان جز تحولی سودمند در قلمروی صنعت هواپیمایی کشورمان ارزیابی کرد بنابراین باید موجبات خرسندی همه را فراهم کند و بخصوص شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را که می کوشد مانند یک بنگاه بازرگانی بر روی پای خود بایستد به این باور خواهد رساند که از این پس برای در اختیار داشتن سهم خود در بازار خدمات هواپیمایی داخلی و بین المللی ، باید به قواعد بازی تجارت تن در دهد و سهم خود را در این بازار با اتکا به کیفیت خدمات و قیمت تمام شده خدماتش تضمین کند.بدون شک رشد شرکتهای هواپیمایی خصوصی ، فضای رقابتی مناسبی ایجاد خواهد کرد که شرکتهای دولتی نیز بر کوشش برای بهبود خدمات خود بیفزایند و در مجموع مسافران و مشتریان خود را از قدرت انتخاب بهتری برخوردار سازند با این توضیحات ، می توان به تاثیراتی که خبر روز گذشته جام جم با عنوان 2 شرکت خصوصی مدیرعامل هما را استعفا می دهند در این قلمرو برجای می گذارد، با دقت بیشتری نظر کرد این که ما ورود بخش خصوصی به یک حیطه فنی و تخصصی را موجب خسرانی برای شرکت دولتی تلقی کنیم که تا استعفای مدیرعامل آن نیز پیش برود، تنها می تواند زاییده بزرگ نمایی بیش از اندازه کاری باشد که اتفاق افتاده است.آن اتفاق ساده این است که از2 هفته پیش سازمان هواپیمایی کشوری با ارائه خدمات فرودگاهی از سوی یک شرکت خصوصی ایرانی خارجی ، آن هم تنها درخصوص هواپیماهای یک شرکت منطقه ای موافقت کرده است طبیعی است که این کار می تواند مقدمه حضور بیشتر بخش خصوصی در قلمروی فعالیت های هواپیمایی کشورمان باشد، البته به این شرط که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نتواند در کوشش برای ارتقای کیفیت خدمات خود در کنار کاستن از هزینه ها، به رقابتی عادلانه ، مسوولانه و متعهدانه ناکام شود.مدیریت یک شرکت بزرگ هواپیمایی مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، مسندی نیست که با حضور یک شرکت خصوصی در کنار امکانات وسیع آن موجب خدشه دار شدن حیثیت شرکت تا اندازه ای شود که مدیرعامل آن را به استعفا متقاعد کند، ایران ایر شرکت بزرگی است و می تواند همچنان محور فعالیت های حمل بار و مسافر هوایی کشورمان به شمار آید و ورود شرکتهای کوچکی به این بازار هم فرصت مغتنمی است که این شرکت پرچم دار هواپیمایی کشور به خود آید شرایط بین المللی این صنعت را بپذیرد و تا حد مقدور از انحصار فاصله بگیرد.بنابراین ، ورود یک شرکت هواپیمایی خصوصی به قلمروی خدمات فرودگاهی )هندلینگ ( نه تنها موجب نخواهد شد که کسانی در هواپیمایی جمهوری اسلامی موقعیت خودشان را در خطر ببینند بلکه بیشتر محملی خواهد شد که این شرکت بتواند خواستهای خود را برای فعالیتی مستقل و شفاف به دولت بقبولاند و با بهبود خدمات و کارایی نیروی انسانی در آینده از ورود هیچ رقیبی حتی در قد و قواره خودش واهمه نداشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها