بخش خصوصی و شرکتهای غیردولتی برای سرمایه گذاری در حوزه حمل ونقل کشور، انگیزه ای ندارند چرا که فعالیت در این بخش به دلیل واقعی نبودن تعرفه ها اقتصادی و سودآور نیست مهندس محمدجواد عطرچیان مسوول دبیرخانه کریدور شمال جنوب
کد خبر: ۱۰۴۲۱
در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت : بدون شک اگر فعالیت در بخش حمل ونقل کشور، اقتصادی شود نه تنها بخش خصوصی ، بلکه شرکتهای خارجی نیز برای نوسازی ناوگان حمل ونقل کشور سرمایه گذاری خواهند کرد و در آن صورت نه تنها نقش دولت در این زمینه کاهش می یابد؛ بلکه تشکل های صنفی و سازمان های غیردولتی نیز تقویت خواهند شد. وی با تاکید بر این که مسیر ترانزیتی شمال جنوب از نظر مسافت حدود چهل درصد کوتاهتر و از نظر قیمت 30 درصد ارزانتر از مسیر ترانزیتی فعلی در این حوزه است ، افزود: تا زمانی که هزینه ها در مسیرهای ترانزیتی کشور کاهش نیابد، تجار و بازرگانان خارجی به استفاده از این مسیر با وجود مزیتهایی که دارد رغبتی نخواهند داشت.مهندس عطرچیان افزود: کاهش این هزینه ها نیز به پایین آمدن هزینه های شرکتهای حمل ونقل بستگی دارد، تا این موسسات بتوانند خدمات خود را با قیمت های مناسبتری ارائه کنند.وی در عین حال بر حمایت دولت از این شرکتها تاکید کرد و گفت : من با اعطای یارانه به این موسسات مخالفم و معتقدم که ساده سازی و روان سازی مقررات و تشریفات گمرکی ، بیش از هر عامل دیگر می تواند در حمایت از این موسسات موثر واقع شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها