در حال حاضر هیچ مانعی بر سر راه ترانزیت کالا از کشور وجود ندارد و در عین حال ایران کوتاه ترین ، ایمن ترین و ارزان ترین مسیر ترانزیتی برای اتصال اروپا به آسیاست مهندس احمد خرم وزیر راه و ترابری در همایش بین المللی ایران - ترانزیت با اعلام این مطلب افزود
کد خبر: ۹۸۳۴
اجرایی شدن کریدور شمال - جنوب طی ماه گذشته ، به عنوان بزرگترین همکاری منطقه ای در زمینه حمل و نقل بین المللی ، نشان از آن دارد که ملل شرق و غرب هرگز نخواهند توانست منافع ملی و بین المللی خود را به تنهایی جستجو کنند. همچنین در ادامه ، مهندس مسعود خوانساری ، رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه ها بااشاره به ترانزیت سالانه بیش از3 میلیون تن کالا از کشور افزود:جمعیت 70 میلیونی ایران و350 میلیون نفری اکو و 5/1 میلیارد نفری کریدور شمال - جنوب ، بازار خوبی برای بخش حمل و نقل به شمار می رود. حجم مبادلات تجاری کالا بین آسیا و اروپا بیش از2000 میلیارد دلار و میزان کرایه حمل و نقل در این بازار حدود2 هزار میلیارد دلار در سال است که سهم مهمی از آن می تواند به کشورهای منطقه اختصاص یابد.وی تصریح کرد: رشد تجارت و توسعه حمل و نقل و ترانزیت که زمینه ساز گسترش مبادلات اجتماعی و فرهنگی جوامع است ، تنها از طریق همگرایی ، همکاری و مشارکت جمعی حول منافع مشترک اقتصادی امکانپذیر است. وی تاکید کرد: از اساسی ترین مسائل توسعه آینده کشورها توجه به 3 محور توسعه شبکه های ارتباطی ، پول الکترونیک و ترانسپورت است که سبب رشد تولید و تجارت کشورها در روند جهانی شدن است.مهندس خرم بااشاره به این که تکمیل و تجهیز زیرساخت های حمل و نقل بسرعت دنبال می شود، گفت : افزایش سهم ترانزیت کالا در حمل و نقل چندوجهی و کانتینری و نیز استفاده از تجهیزات و ناوگان حمل و نقل ریلی با فناوری مدرن ، از سیاست های اصلی دولت است که ایران در این راستا از مشارکت سازمان های بین المللی نیز در طرحهای سرمایه گذاری برخوردار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها