به دنبال تصویب تخلیه مدارس استیجاری توسط مجلس از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد :

تخلیه 5 هزار کلاس درس

پس از رد لایحه ممنوعیت تخلیه مدارس استیجاری در مجلس احتمال تخلیه این مدارس افزایش یافته و این مساله موجب بروز مشکلاتی در شهرهای بزرگ خواهد شد وزیرآموزش و پرورش با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: اکنون سیزده هزار کلاس استیجاری داریم که احتمال تخلیه نزدیک به 5 هزار کلاس در آینده می رود.
کد خبر: ۹۷۳۷

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز دراین باره به خبرنگار ما گفت : قانون ممنوعیت تخلیه مدارس استیجاری یک بار در سال 73-72 مدارس استیجاری به مدت 5 سال به تصویب مجلس رسید؛ یک بار هم به مدت 3 سال دیگر تمدید شد؛ اما مسوولان آموزش و پرورش برای حل این مشکل هیچ اقدام جدی نکردند.

احمد شیرزاد افزود: آذرماه سال 80 این قانون برای سومین بار به مجلس آمد و مجلس آن را رد کرد؛ چرا که ما معتقدیم برای رفع مشکل دستگاه های اجرایی نباید متعرض حقوق مالکیت افراد شد.

شیرزاد تاکید کرد: با توجه به این که قانون ممنوعیت تخلیه مدارس استیجاری پیش از تنظیم بودجه 81 از سوی مجلس رد شد، دوستان آموزش و پرورشی باید در لایحه بودجه نیاز ضروری خود را پیش بینی می کردند؛ اما طی 9-8 سال هیچ اقدام جدی از سوی مسوولان آموزش و پرورش برای حل این مشکل نشد و در تعیین اولویت های بودجه ای به این مساله کم بها دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای حل مشکل و احیانا ترمیم بودجه گفت : مجلس آماده همکاری است ، اما به هیچ وجه حاضر نیست برای حل این مشکل ، ملک مردم را به حراج بگذارد.

شیرزاد افزود: در حال حاضر مدارس با ظرفیت بهینه کار نمی کنند می توان با توجه به کاهش تعداد دانش آموز مقطع ابتدایی ، با تغییر کاربری و مدیریت مطلوب و کاهش بخش اداری در آموزش و پرورش که متورم ترین بخش های اداری را دارد مشکل را تا حدی برطرف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها