خوانندگان فهیم و پیگیر ما با این راهبرد روزنامه خود بخوبی آشنایند که سعی داریم به هر مناسبتی عملکرد خود را به صاحبان سهام خود گزارش کنیم در مناسبت هایی چون شب سال نو سالگرد انتشار مقاطع افزایش تیراژ، کسب عنوان پرشمارترین
کد خبر: ۹۱۲۱
و چرا که اعتقاد داریم تقید به پاسخگویی برای رسانه ها که خود مشوق همه دستگاه ها به پاسخگویی هستند زیبنده تر است در گزارش حاضر قصد داریم افزایش قیمت روزنامه را مطرح کنیم چرا که بالاخره مقاومت در مقابل فشار هزینه ها بی نتیجه ماند و پس از نظرسنجی هایی که از مخاطبان تهرانی و شهرستانی بویژه مخاطبان دائم روزنامه توسط موسسات معتبر نظرسنجی انجام شد به این نتیجه رسیدیم که کمی گرانتر شدن روزنامه ، با توجه به برآورده شدن توقعات خوانندگان در صفحات اضافی ، خیلی دلگیری آنان را به دنبال نخواهد داشت و لذا از شنبه روزنامه با قیمت40 تومان عرضه خواهد شد متاسفانه افزایش قیمت تک فروشی ، ساده ترین راه ممکن برای حل معادله اقتصادی مطبوعات است ، اما برای مطبوعاتی که از سویی با نوعی دلواپسی صمیمانه ، نگران جیب مخاطب خود هستند و از سویی می دانند مزیت نسبی برای هر کالایی ) و ازجمله کالای مهم فرهنگی ( آن است که ارزانتر عرضه شود چنین انتخابی دشوار می نماید.ارزان تولیدکردن و ارزان فروشی به هیچ وجه فرایند ناپسندی نیست ؛ یک هنر است و ان شاءالله چنانچه اولا حجم آگهی های روزنامه به مقداری برسد که جوابگوی هزینه ها باشد و ثانیا وزارت محترم ارشاد بنا به شان حمایتی و وظیفه قانونی خود دستگیری عادلانه را توسعه دهد، امید داریم قیمت روزنامه را بتوانیم به رقمهای کمتری برگردانیم )هرچند این رسم مالوف این نقطه از دنیاست که تئوری چسبندگی قیمتها همیشه تصدیق شده است ، تزی که عبارت خودمانی اش همان است که می گویند: چیزی که بالا برود دیگر پایین نمی آید!( اما در هر صورت تلاش ما برای این خواهد بود که پیشروی آگهی در صفحات ، آگاهی )صفحات مطلب دار( را تحت الشعاع قرار ندهد و فلسفه وجودی اصلی خود را فراموش نکنیم هر نسخه جام جم در شرایط فعلی حدود هشتاد تومان تمام می شود، هنر یک روزنامه آن است که بتواند با جذب آگهی )که به قول سردبیر فاضل همشهری در زمره "زواید لازم " است ( هزینه خود را جبران کرده ، فشار کمتری به سبد اقتصاد خانوار مخاطب وارد کند و از این طریق ، ضمن آن که جایگاه خود را نزد مخاطب حفظ می کند، فرهنگ و اطلاع رسانی را چون هر کالای دیگری ، ارزان به دست مصرف کننده برساند تا به سهم خود چراغ مطالعه و روزنامه خوانی را نیز روشن نگاه دارد شعار محوری جام جم "روزنامه ای برای همه " است و ناگفته پیداست اگر "رسانه ای فراگیر"، هدف است باید به نحوی نیازهای هر قشری را رصد و درصدد پاسخ به آن برآید و پیش از هر چیز بر خصلت خانوادگی بودن و اجتماعی فرهنگی بودن خود اصرار ورزد ما در سال جاری همچنان رویه های قبلی را دنبال می کنیم چون صرف نظر از منطق ذهنی ، به تجربه نیز جواب گرفته ایم : استخدام فرآیندهای مدرن تولید، درک چند رسانه ای )از طریق انتشار روزنامه الکترونیک ، انتشار کتاب ، تعامل بیشتر با2 رسانه پرقدرت "صدا" و "سیما"، طراحی و اجرای بانکهای اطلاعاتی (، تداوم انتشار ضمایم هفتگی و اضافه کردن ضمایم جدید به این گردونه ، فرم جذاب و چشم نواز، آرامش بخشی و امیدآفرینی ، نرم بودن ، ادبیات به دور از توهین ، تلاش برای انصاف حرفه ای ، کوتاه نویسی ، محوریت حوزه های اجتماع و فرهنگ و هنر به جای سیاست زدگی های مرسوم اما با همه این حرفها اعتقاد داریم "شما" جام جم را تبدیل به پرشمارترین )پرتیراژترین ( روزنامه ایرانی کرده اید، یعنی پیش از آن که علل این توفیق را در فرم و محتوا مخاطب سنجی و موقعیت شناسی این رسانه بیابیم ، آن را نتیجه اعتماد و محبت شما می دانیم و قاعدتا رسانه مخاطب محور باید خریدار و مخاطب را سرمایه اصلی خود بداند و هدف خود را چون هر تولیدکننده دیگری )در چرخه تولید، توزیع، مصرف( جلب رضایت او بداند که سعی داریم اینچنین بمانیم جا دارد در این مجال از خدمات صادقانه مدیران و کارگران زحمتکش چاپخانه ها، شبکه توزیع و فروشندگان نجیب که همگی تلاش می کنند تا این تولید نهایتا به دست شما برسد قدردانی کنیم. پاینده باشید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها