وزارت علوم باید شاخص های کیفی بررسی نظام آموزش عالی و دانشگاه ها را تدوین و با شجاعت آن را اجرا کند احمد شیرزاد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ماافزود: به دلیل جدا نکردن ارزیابی شاخص های آموزش عالی دولتی
کد خبر: ۸۷۵۲
با بخش خصوصی این فکر به ذهن می رسد که کاهش کیفیت تحصیلی مراکز آموزش عالی زیاد است وی افزود: تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به دلیل رقابت با یکدیگر و امکان تغییر در نگرش به جایگاه علمی آنها، از ارزیابی سطح علمی خود می ترسند.شیرزاد، بااشاره به رشد کمی و کیفی دانشگاه ها در دو دهه گذشته گفت : پس از تقویت اولیه نظام آموزش عالی و تربیت متخصص به قدر کافی ، هم اکنون نوعی رودربایستی و نگرانی از مشخص شدن احتمالی افت کیفیت علمی تحصیلی دانشگاه ها وجود دارد که باید کنار گذاشته شود.وی با اشاره به این نکته که بیش از100 شاخص برای ارزیابی سطح علمی دانشگاه ها وجود دارد، گفت : در میان علوم مختلف دانشگاهی ایران ، علوم انسانی بدترین وضع را دارد و شاخص تعداد مقاله های منتشره آن بسیار ناچیز است.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از معطل شدن بیش از حد برخی طرحهای عمرانی بخش آموزش عالی تاکید کرد: اجرای این طرحها به عزمی ملی نیازمند است.احمد شیرزاد در ادامه ، جدایی بخش آموزش پزشکی از آموزش عالی را نقطه ضعف آموزش پزشکی دانست و گفت : طبیعی است که این وضعیت در مواردی باعث رکود می شود.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تفکیک کیفیت تحصیلی و علمی دانشگاه ها از انگیزه های دانشجو و استاد گفت : به نظر می رسد که انگیزه های دانشگاهی در میان استاد و دانشجو کاهش پیدا کرده است و واقعیت ها نشان می دهد که استادان و دانشجویان از این وضعیت گله دارند وی فضای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کشور را در کاهش انگیزه درس خواندن بی تاثیر ندانست و گفت : کاهش انگیزه های علمی ، چندان فاجعه آمیز نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها