مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان سیستان و بلوچستان مبنای تصمیم گیری وزارتخانه های بازرگانی ، صنایع و جهاد کشاورزی را در قبال حمل و نقل دریایی کشور غلط دانست
کد خبر: ۵۰۱۰
حبیب الله رئوفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هزینه تخلیه و بارگیری کشتی ها، کرایه حمل و نقل کامیون ها و نیز نرخ انبارداری در بندر چابهار به مراتب کمتر از دیگر بنادر کشور است ، اما مسوولان امر بدون هیچ توجیه و دلیل منطقی ، اینگونه اصرار دارند که عمده فعالیت های بندری در صدها کیلومتر دورتر و با هزینه بالاتر، در مراکزی چون بندرعباس صورت گیرد.وی بااشاره به تبعات منفی این اقدام ازجمله بیکاری ، فقر و ناامنی که در استان سیستان و بلوچستان تشدید می شود، گفت : پیگیری های بسیاری که در این زمینه در چند سال گذشته صورت گرفته نتیجه قابل قبولی نداشته و ما تنها در10 ماهه نخست امسال ،27 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته و920 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کرده ایم.مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان سیستان و بلوچستان ، هزینه لازم برای اجرای طرح جامع بندر چابهار را300 میلیون دلار عنوان کرد و گفت اگر ما تا5 سال آینده نتوانیم این طرح را به پایان برسانیم ، با ساخته شدن بندر گوادر پاکستان ، دیگر جمهوری اسلامی در عرصه رقابت های تجاری منطقه و ترانزیت کالا به افغانستان، حذف خواهد شد وی افزود: طرحی که در حال حاضر برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته شده بیست ساله است ، اما کشورهای چین ، امارات ، عمان و عربستان پیش بینی کرده اند که با سرمایه گذاری مشترک ، تا3 سال و نیم آینده ، طرح توسعه بندر گوادر را به پایان برسانند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها