داروسازان دانشگاه آکسفورد برای کمک به مبارزه علیه سرطان ، یک شبکه ابررایانه ای مجازی درست کرده اند.
کد خبر: ۱۰۱

 تاکنون 750 هزار نفر در سراسر جهان ، بخش بلااستفاده توانایی های محاسباتی رایانه های شخصی خود را برای کمک به تاسیس  کتابخانه ای این  پروژه  بزرگترین برنامه  شیمیایی محاسباتی است که تاکنون به عهده گرفته شده است و اندیشه  آن  را پژوهشگران آکسفورد پرورانده اند.

این پروژه شبیه برنامه SEThome ؛کمک به جستجوی حیات فرازمینی استفاده می برد. شرکت کنندگان در این طرح ، نرم افزار رایگان THINK را در قالب یک محافظ صفحه نمایش رایانه یاSaver Screen پیاده می کنند.

غربال کردن ملکول ها شامل بررسی «جفت و جور» بودن هر یک از ملکول های بالقوه دارویی با یک ملکول پروتینی «هدف » است که دخالت آن در بروز سرطان به اثبات رسیده است .

کمک کنندگان هر بار بسته هایی صدتایی از ملکول ها را دریافت می کنند و هر بار که رایانه ای «به هدف بزند» ، نتیجه برای تحلیل به خدمات دهنده مرکزی ارسال می شود. تعداد ملکول هایی که باید غربال شوند، 3.5 میلیارد است .

این تعداد برای یک ابر رایانه تنها کاری بیش از حد بزرگ است ، ولی در صورتی که هزاران و حتی میلیون ها رایانه منفرد به صورت موازی به انجام چنین کاری بپردازند، امکانپذیر می شود. پروفسور گراهام ریچاردز رئیس بخش شیمی دانشگاه آکسفورد که رهبری این گروه را به عهده دارد، می گوید:«تاکنون به صدها هزار مورد ملکول های جور دست یافته ایم که عمدتا مربوط به نخستین پروتین هدف بوده اند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها