در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا در چین و دو کشور دیگر از مرز 1018 نفر گذشته یافته های نگران کننده تری از این بیماری منتشر شده است.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۱۸
هشدار جهانی: ویروس کرونا از طریق اشیا هم انتقال پیدا می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از dailymail، روز یکشنبه این هفته مقامات دولت هنگ کنگ اعلام کردند 10 شهروند دیگر از این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. از این 10 نفر ، 9 تن اعضای یک خانواده هستند. اعضای این خانواده از یک وعده غذای مشترک استفاده کرده بودند، غذایی که در ظروف مشترک سرو می شده و شامل سبزیجات و گوشت و خوراک دریایی بوده است.

اتفاقی که برای اعضای این خانواده افتاده فرضیه انتقال ویروس کرونا از طریق اشیا را هم اثبات می کند. ابتدا یک مرد 22 ساله و سپس مادربزرگ این خانواده علائم را نشان داده و وجود این ویروس در بدن آنها اثبات شده بود.

احتمالا انتقال این ویروس در میان اعضای خانواده هنگ کنگی به این ترتیب بوده که قطرات کوچک بزاق دهان آنها بر روی وسایل سرو مشترک سر میز غذا باعث انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر شده است. بر اساس گزارش South China Morning Post دو نفر از اعضای این خانواده در هفته قبل از آن به مرکز چین سفر کرده بودند و گویا ویروس کرونا از طریق این دو منتقل شده است.

حالا به همه هشدار داده می شود از صرف غذاهایی که به روش های این چنینی به صورت مشترک سرو می شود بپرهیزند و هرگز از قاشق، چنگال، بشقاب، کارد و سایر ظروف به صورت مشترک استفاده نکنند.چاپستیک و یا همان قاشق مخصوص چینی ها در میان اعضای این خانواده احتمالا عامل اصلی ویروس کرونا است.

اکنون استفاده از ابزار مشترک به عنوان یکی از راه های انتقال ویروس کرونا برشمرده می شود این در حالی است که پیش از این دست دادن، روبوسی کردن، نگرفتن دهان در هنگام عطسه و سرفه از علل اصلی انتقال این ویروس عنوان شده بود.

اکنون مقامات محلی هنگ کنگ هشدار جهانی داده اند که ویروس کرونا از طریق اشیا هم قابل انتقال است، همانند آنچه که برای 9 نفر از اعضای یک خانواده در این کشور رخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها