وزیر راه در واکنش به سوخت ندادن به هواپیماهای ایرانی در اروپا گفت:‌ سوخت ندادن به هواپیما‌های ایرانی غیرقانونی و غیر انسانی است.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۷۸
سوخت ندادن به هواپیما‌های ایرانی غیر قانونی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد،گفت: ما فقط به گناه این‌که به‌فرمان خدای متعال انقلاب کرده‌ایم و طاغوت را سرنگون ساختیم و زیربار ستم و سیطره استکبار نمی‌رویم، همواره محکوم به تحریم بوده‌ایم و مسیر ما برای رشد و توسعه همواره سخت وسخت‌تر شده است.

وی گفت: در این مسیر شاهد رفتارهای غیرانسانی و وقیحانه تمدن غربی بوده‌ایم. آن‌ها از سوخت دادن به یک هواپیمای مسافربری که هیچ هدفی جز خدمت به بشریت و انسان‌ها ندارد، سرباز می‌زنند و مردم را اسیر و سرگردان می‌کنند و با یک کار غیرقانونی و غیرانسانی، این مزاحمت‌ها را برای مردم ایجاد می‌کنند. این کارها، نماد تمدن غرب است که همواره شعار حقوق بشری می‌دهد و برای ملت ایران، دلسوزی فریبکارانه می‌کند.

اسلامی با اشاره به اینکه ما در این عرصه و در این مقطع، بحث ماهواره‌های ناوبری و ایجاد یک سیستم ناوبری امن را داریم، گفت: شأن ملت ایران، شأن والایی است و نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی ما اثبات کرده‌اند هر کجا کار به آن‌ها سپرده شد، از پس آن بر می‌آیند. از طرفی نیز چون زیر بار ستم و سیطره دشمن نرفته‌ایم، همواره تحت تحریم قرار گرفته‌ایم و مواردی مثل سوخت ندادن به هواپیماهای گرفتار در فرودگاه‌های آنان، از این دست است.

وی ادامه داد: همواره گرفتار شیطنت‌هایی هستیم ‌که تلاش دارد باور و اعتماد مردم ایران را با سرکوب انگیزه‌ها، تخریب کند بنابراین نیاز داریم که فعال، خلاق و روزآمد شویم و به این منظور از پروژه‌هایی که می‌توانند روند توسعه کشور را تسریع کند و شتاب‌ دهد، حمایت کنیم و این آمادگی را داشته‌ایم و داریم و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:در این دوره نیز تلاش ما این است که سهم نیروهای دانشی را در پیشبرد امور توسعه در همه مودهای حمل و نقل افزایش دهیم و اقدامات متفاوتی را در جهت دانش‌بنیانی، هوشمندسازی انجام دهیم و در پرتو آن در جهت رضایت‌مندی مردم و کیفیت‌بخشی به زندگی آن‌ها در همه حوزه‌ها اقدامات موثر انجام دهیم.

گفتنی است، دو پرواز اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از مبدا آمستردام و لندن به مقصد فرودگاه حضرت امام(ره) به دلیل شرایط نامساعد جوی نتوانستند در فرودگاه میانی فرود آیند و با تغییر فرودگاه نیز بیش از ۲۴ ساعت برای دریافت سوخت متوقف شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها