اطلاعیه شرکت توزیع برق تهران؛

مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از مشترکان خود درخواست کرد با به‌کارگیری راهکارهای ساده، مصرف انرژی را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۲۴۶۳۸۹
مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش مصرف انرژی کشور به‌دلیل کاهش دمای هوا و به‌منظور جلوگیری از افت فشار گاز، از آنجا که بخش قابل توجهی از گاز مصرفی کشور، صرف تولید در نیروگاه‌های برق می‌شود، ضروری است مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با رعایت اصول بهره‌وری انرژی و جلوگیری از مصارف مازاد، همراه و یاریگر خدمت‌گزاران خود در بخش تأمین انرژی کشور باشند.

در فصل سرما، کاهش فقط یک درجه سانتی‌گراد از دمای محیط کار و یا سکونت، منجر به کاهش ۶ درصدی مصرف انرژی شده و ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی بخش خانگی کشور، روزانه ۷۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز را به‌دنبال خواهد داشت.

کاهش محدودیت در تأمین گاز مورد نیاز صنایع، کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها، عدم افت فشار و یا قطع گاز در مناطق سردسیر انتهای شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه‌ ها بخشی از منافع حاصل از مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خانگی و تجاری است.

تنظیم دمای محیط در محدوده ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، نصب سامانه‌های کنترل هوشمند در موتورخانه‌ ها، نصب شیر ترموستان روی رادیاتورها، بستن درب اتاق‌هایی که مورد استفاده نیستند، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از لباس گرم مناسب زمستان، کاهش روشنایی فضاهای عمومی مانند پارکینگ و راهروها، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، کمترین استفاده از بخاری‌های برقی و شومینه، کاهش زمان استحمام و هدررفت آب گرم و استفاده از شعله مناسب برای پخت و پز از جمله راهکارهای ساده به‌منظور کاهش مصرف انرژی در منزل و محل کار است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشترکان فهیم خود درخواست دارد با توجه به سهم قابل توجه پایتخت در مصرف انرژی کشور، با رعایت موارد مطرح شده در این اطلاعیه، یار و همراه هموطنان خود در سایر نقاط میهن باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها