احساس پرورش موجودی جدید در خود ، یک حس بسیار عالی در شما ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۸۶
علائم بارداری؛ 15 نشانه که می گویند شما باردار هستید

این حس بدون تردید یکی از خوشایند ترین حس هاییست که هر زن در زندگی خود میتواند احساس کند . برای کسانی که می خواهند مطلع شوند که آیا باردار هستن یا خیر پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانند و از علائم بارداری آگاه باشند .

اگر شما باردار باشید ، تغییرات زیادی در بدنتان به وجود خواهد آمد ، با این حال، بیشتر زنان علائمی را که بدن آن ها در ابتدای بارداری نشان می دهد را تشخیص نمی دهند. اگر از علائم بارداری آگاه باشید ، به راحتی با ایجاد تغییر در احوالتان ، میتوانید تشخیص دهید که موجودی جدید در بطن شما در حال رشد است .

مهم ترین علائم بارداری

1 - دردناک و حساس شدن سینه ها : سینه های متورم، حساس و دردناک یکی از اولین نشانه های بارداری است . به دلیل تغییر سطح ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون، سینه ها حساس و متورم می شوند.

2 - سرگیجه : به دلیل افزایش ترشح هورمون پروژسترون، رگ های خونی گشاد شده و فشار خون پایین می آید. این امر منجر به کاهش جریان خون رسانی به مغز و سرگیجه موقتی و گذرا می شود.

3 - احساس خستگی شدید : یکی دیگر از علائم مهم بارداری ، احساس خستگی و ضعف شدید است . بدن شما دچار تغییرات زیادی می شود. افزایش سطح هورمون پروژسترون باعث می شود که زودتر خسته شوید و احساس ضعف و درماندگی مکرر داشته باشید.

4 - حساسیت به بو ها : حساس بودن به انواع بو های مختلف ، میتواند یکی از مهم ترین نشانه های بارداری باشد . تغییرات در هورمون ها بر سیستم بویایی تأثیر می گذارد و باعث می شود زنان باردار نسبت به بو های محیط اطرافشان حساس تر شوند و واکنش نشان دهند.

5 - حالت تهوع : تهوع یکی از اصلی ترین و شایع ترین علائم بارداری است که از هفته دوم شروع می شود و تا تا ابتدای سه ماهه دوم از بین می رود. البته تغییر در سطح ترشح هورمون ها هم می تواند یکی از دلایل ایجاد تهوع باشد.

6 - اختلالات خلقی : تغییرات روحی و احساسی مکرر یکی دیگر از نشانه های بارداری است . حاملگی می تواند احساسات شما را از حالت عادی خارج کند و همیشه احساس ناخوشی، بی حوصلگی و ناراحتی داشته باشید.

7 - احساس گرفتگی عضلات شکم : اگر گرفتگی عضلات شکمی همراه با نفخ باشد، میتواند یکی از نشانه های قطعی بارداری باشد.

8 - احساس نفخ : یکی دیگر از علائم بارداری این است که شما همچنان از رژیم غذایی همیشگی تان پیروی می کنید، اما دچار نفخ ناگهانی می شوید. مانند سایر علائم بارداری ، داشتن احساس نفخ هم می تواند به دلیل تغییر در سطح ترشح هورمون ها باشد.

9 - تکرر ادرار : در زمان بارداری مثانه حساس می شود ، به طوری که حتی اگر میزان مایعات کمتری مصرف کنید ، دچار تکرر ادرار می شوید . در دوران بارداری حجم خون بدن بیشتر می شود و این خون توسط کلیه ها تصفیه شده و باعث افزایش حجم ادرار میشود. در نتیجه مثانه شما سریع تر پر شده و دچار تکرر ادرار خواهید شد.

10 - پریود نشدن : وقتیکه به طور منظم و در هر ماه دوره های قاعدگی را پشت سر میگذارید، اما ناگهان یک سیکل ماهانه در زمان مقرر خودش اتفاق نمی افتد، میتواند مهم ترین علائم بارداری باشد که بسیاری از زنان، این علامت را به خوبی می شناسند.

11 - داشتن ترشحاتی بی رنگ یا به رنگ زرد کم رنگ : این علامت در ابتدای سه ماهه اول در برخی از خانم ها بسیار دیده می شود .

12 - افزایش دمای بدن : وقتی دمای بدن شما به صورت مکرر و مدت طولانی از حالت طبیعی خارج می شود و افزایش پیدا می کند ، احتمال اینکه حتما باردار هستید را بالا می برد .

13 - سر درد : به علت تغییرات هورمونی و تغییر در حجم خون بدن در دوران بارداری دچار سر درد می شوید .

14 - بی خوابی : در دوران بارداری ، زنان دچار کمبود خواب می شوند .

15 - بی اشتهایی : کمبود اشتها یکی دیگر از علائم بارداری می باشد که در روز های اول خود را نشان می دهد.

اگر به علائمی توجه کنید که بدن شما نشان می دهد، در همان مراحل اولیه به آسانی می توانید متوجه بارداری خود شوید. این موضوع به شما کمک می کند تا بدانید، چه زمانی باید برای انجام آزمایش های بارداری به پزشک مراجعه کرده و سپس بر اساس آن، برنامه ریزی کنید.

منبع : https://drchek.ir/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها