وزیر نیرو از آغاز اصلاح و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۱۹
آغاز اصلاح و جایگزین موتورسیکلت‌های فرسوده از سوی وزارت نیرو

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی گروه عملیاتی برق توزیع تهران بزرگ با اشاره به اینکه وزارت نیرو اصلاح و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده را آغاز کرده است، گفت: طبق برنامه قرار است تا سال آینده 3 هزار دستگاه موتورسیکلت توسط شرکت توزیع تهران بزرگ جایگزین شود.

وی افزود: سازمان‌های مسئول در هیأت وزیران در خصوص موضوع آلاینده‌ها و نقش موتورسیکلت‌های فرسوده در بالا بردن آلودگی هوا توضیحاتی ارائه کرده بودم بنابراین طبق برخی گزارش‌‌ها موتورسیکلت‌ هایی که شبانه‌روز حدود 200 کیلومتر کار می‌کنند یکی از منابع مهم تولید و انتشار آلاینده هستند به طوری که حداقل تا 12 برابر اتومبیل‌ها در تولید آلایندگی سهم دارند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تعداد این موتورسیکلت‌ها در کشور حدود 10 میلیون دستگاه اعلام می‌شود پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با توجیه اقتصادی موجود نسبت به اصلاح این موتورسیکلت‌ها عمل کنیم.

اردکانیان ادامه داد: هماهنگی‌هایی با سازندگان موتورسیکلت‌ها صورت گرفته و کار تبدیل موتورسیکلت‌ های موجود به برقی و نیز ساخت موتورسیکلت‌های برقی در کشور توجیه اقتصادی بالایی دارد. پس امیدواریم این اقدام بتواند سهم خوبی در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ داشته باشد.

به گفته وی، در شرکت توزیع برق تهران بزرگ و با همکاری دیگر شرکت‌های توزیع این اقدام را شروع کرده‌اند به طوری که چهار هزار دستگاه در برنامه است که برای سال آینده این کار توسعه یابد.

اردکانیان اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت صنعت، سیستم بانکی و شهرداری‌ها برای در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز برای استقرار جایگاه‌های شارژ قدم بلندی در جهت افزایش تاب‌آوری شهرهای بزرگ برداشته شود.

وی گفت: سازندگان می‌توانند با رعایت قانون حمایت از تولید ساخت داخل از ظرفیت‌های داخلی به خوبی استفاده کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه قطعاً اقدامات اینچنینی در آغاز ممکن است مسئولیت‌هایی ایجاد کند، گفت: با توجه به صرفه‌جویی‌هایی که در کاهش مصرف بنزین برای موتورسیکلت‌ها وجود دارد و امکان خوبی که برای صادرات بنزین صرفه‌جویی شده فراهم است این موضوع یک موضوع کاملاً موجهی خواهد بود.

اردکانیان ادامه داد: شرکت‌های توانیر و توزیع برق و پژوهشگاه نیرو می‌توانند از تمام امکانات خود استفاده کنند تا دامنه این کار هرچه زودتر وسیع شود که نه تنها سازمان‌های دولتی بلکه مردم نیز از منافع آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی، هر سال هر دارنده موتورسیکلت 5 میلیون تومان می‌تواند صرفه‌جویی در هزینه سوخت خود داشته باشد که طبیعتاً می‌تواند این اقدام را انجام دهد تا هم در سلامت خود و هم هموطنان و خانواده نقش مؤثری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها