نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

کاهش تعهدات برجامی ابتدا توسط اروپایی ها انجام شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی کاهش تعهدات ایران در برجام را در واکنش به کاهش تعهدات اقتصادی سه کشور اروپایی در برجام عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۵۸
کاهش تعهدات برجامی ابتدا توسط اروپایی ها انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در حساب کاربری خود در توئیتر درباره اجرایی شدن مکانیسم حل اختلافات در برجام از سوی سه کشور اروپایی توضیحاتی را ارائه داد.

در این ارتباط نماینده روسیه گفت: کشورهای اروپایی درباره اجرایی کردن مکانیسم حل اختلافات در برجام تصریح کردند که این اقدام به دلیل کاهش تعهدات ایران در برجام بوده است، (اما) آن‌ها فراموش کرده‌اند که این ابتدا (خود) سه کشور اروپایی بودند که تعهدات اقتصادی‌شان در برجام را با فشار آمریکا کاهش دادند.

نماینده روسیه همچنین در پایان این اظهارنظر توئیتری خود تاکید کرده که حال زمان آن است که هر دو طرف درباره گام‌‍‌های متقابل کاهش نگرانی‌ها چاره اندیشی کنند.

گام‌های ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ ای برجام در واکنش به خروج یکطرفه و نقض عهد آمریکا در برجام و همچنین عدم پای بندی کشورهای اروپایی عضو این توافق صورت گرفته است.

چند هفته پیش از این، دولت جمهوری اسلامی طی بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد و گفت: ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها