پزشک متخصص پوست و مو در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛

سد دفاعی در برابر اشعه بی رحم خورشید / چرا آفتاب زمستانی مضرتر است؟

زمستان در دو روز اخیر در سراسر کشور حسابی چهره خود را نشان دادکه البته همانطور که از نظر بسیاری این زمستان دلنشین و زیباست از نظر بسیاری دیگر سخت و مضر است چرا که پوست لطیف آنها را مورد هدف قرار می دهد.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۶۰
سد دفاعی در برابر اشعه بی رحم خورشید / چرا آفتاب زمستانی مضرتر است؟

به گزارش جام جم آنلاین ، هنوز در نظر عامه مردم آفتاب تند تابستان است که پوست افراد به خصوص افراد حساس را مورد آزار و اذیت قرار می دهد اما واقعیتِ آفتاب زمستانی چیزی سخت تر از آفتاب تابستانی است. این آفتاب در ظاهر بی رمق به نظر می رسد اما تحقیقات همواره نشان داده ضرر آن از آفتاب تند تابستان هم بیشتر و تند و تیزتر است.

دکتر مریم مروجی متخصص پوست و مو به جام جم آنلاین گفت: از سرمای زمستان که موجب خشک شدن پوست که شود بگذریم با مسئله مهم ترین مواجه می شویم. در فصل زمستان احتمال آسیب رسیدن به پوست به دلیل اثر اشعه ماورای بنفش بیشتر است.

این پزشک متخصص عنوان کرد: به دلیل زاویه تابش در فصل زمستان و انعکاس نور، آسیب بیشتری به پوست بدن افراد می رسد. اما نباید فراموش کرد که آسیب رسیدن به پوست منحصر به فصل زمستان نیست و باید در کلیه فصول مراقب آن بود. به هر حال در روزهای سرد زمستان کرم های ضد آفتاب نباید فراموش شود.

دکتر مروجی افزود: کرم های ضدآفتابی که برای روزهای زمستانی انتخاب می کنید باید دارای SPF بالای 15 باشد، این دست از کرم ها در برابر اشعه آسیب رسان نور سد قابل توجهی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بخش ممی از اشعه خورشید که روی پوست ما بازتاب می یابد در واقع بازتابی از آن چیزی است که روی برف می تابد و به همین دلیل است که در زمستان میزان آسیب نور به پوست بیشتر می شود.

مروجی بیان داشت: آسیب به لب، پوست پوست شدن آن و قاچ خوردنش نیز عارضه دیگری است که در زمستان رایج می شود. استفاده از پمادهای ویتامین A در اینباره بسیار مفید است. برای جلوگیری از مضرات اشعه فرابنفش خورشید و حفظ سلامت لب‌ها ، از یک محافظ لب حاوی SPF15 یا بالاتر استفاده کنید.

این پزشک متخصص با بیان اینکه استفاده از بهترین نوع کرم های ضد آفتاب میزان ابتلا به سرطان پوست را در افراد مختلف بسیار پایین می آورد یادآور شد: نور خورشید دو نوع پرتو فرابنفش (UV) دارد که یکی از آنها در فصل زمستان برای پوست بسیار خطرناک است. اشعه فرابنفش UVA همیشه وجود دارد و می تواند از ابرها و حتی شیشه عبور کرده و به عمق پوست نفوذ کند. این اشعه به لایه های عمیق‌تر پوست آسیب رسانده و باعث پیری زودرس پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه دست هایتان تمیز و نرم بمانند، از آب ولرم و صابون های حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. همیشه کرم یا لوسیون مرطوب کننده همراهتان باشد تا دست‌ها را بعد از شستشو مرطوب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها