رییس مدیریت عملیات هلال احمر در شهرستان چابهار در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

کمک های مردمی از تمام کشور در حال ارسال به منطقه است / به اقلام اولیه به شدت نیاز داریم

معاون و رییس عملیات هلال احمر چابهار گفت: با بارندگی شدید چند روز اخیر در شهرستان چابهار، کل این شهرستان تحت تاثیر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۰۵
کمک های مردمی از تمام کشور در حال ارسال به منطقه است / به اقلام اولیه به شدت نیاز داریم

عبدالستار چاکرزهی، معاون و رئیس عملیات هلال احمر چابهار در گفتگو با جام جم آنلاین با هشدار در رابطه با نیاز به اقلام اولیه در مناطقی که دچار بارندگی شدید شده‎اند تاکید کرد تا این لحظه کمک‎های مردمی بسیار قابل توجه بوده است.

عبدالستار چاکرزهی معاون و رییس عملیات هلال احمر چابهار عنوان کرد: مردم کل شهر و شهرستان ‎های چابهار مخصوصا نگور، پلان و بخش مرکزی تحت تاثیر بارش شدید و به دنبال آن سیل قرار گرفتند.

رییس هلال احمر چابهار افزود:هم اکنون ما اقلام امدادی مورد نیاز را بارگیری کرده وبه قصد توزیع آنها در عورکی در حال عزیمت به منطقه هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: هم اکنون مسیرهای زمینی بازگشایی شده و کمک‌های مردمی نیز در حال رسیدن به منطقه است.

چاکرزهی تاکید کرد: نیازهای اولیه مردم آسیب دیده از سیل آب معدنی، مواد غذایی، البسه گرم، نان، موکت و پتو است. وسایل گرمایشی نیز با توجه به سردی هوا بسیار مورد نیاز است.

وی در مورد وسعت مناطق آسیب دیده عنوان کرد: تمام بخش مرکزی و روستایی آسیب دیده است و تعداد روستاهایی که تحت‎الشعاع سیل قرار گرفته‎اند بالغ بر 350 پارچه آبادی است.

وی در تشریح کمک‎ها گفت: علاوه بر اقلامی که از سوی نهادهای مسئول تخصیص یافته کمک‎های مردمی نیز بسیار شایان توجه بوده ‎و ازهر سو درحال سرازیر شدن به سمت منطقه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اما با توجه به شدت‎ و وسعت حادثه از مردم می‌خواهیم بیش‎ از پیش به هموطنان آسیب دیده در سیستان و بلوچستان توجه کنند تا شاید بتوان کمی از آلام آنان را جبران کرد.

چاکرزهی در رابطه با نیروهای امدادی عمل کننده در منطقه سیل گفت: نیروهای سپاه و بسیج، هلال‎احمر، ارتش، ستاد ‎فرمان‎امام و مدیریت‎ بحران و سازمان‎های مردم نهاد در حال کمک به مردم هستند. همچنین تمام مدیران رده بالای مدیریت بحران استانی و کشوری به همراه رییس مجلس شورای اسلامی در منطقه حاضرشدند و به روند امداد نظارت دارند. همچنین وزرا در حال پیگیری برای ارسال کمک‌های بیشتر به منطقه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها