دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین اعلام کرد ایران تمامی اطلاعات درباره سقوط هواپیمای ۷۳۷ را در اختیار کارشناسان اوکراینی قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۶۲۴
تاکید دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین بر همکاری ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه اعلام کرد ایران در تحقیقات درباره سانحه هواپیمای اوکراینی همکاری داشته و بازرسان این کشور از ابتدا تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، آورده است: دفتر مرکزی عملیاتی NSDC [شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین] که به دستور رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی برای بررسی سقوط هواپیمای بوئینگ در ایران ایجاد شده، از همان ابتدا تمام اطلاعات لازم را دریافت کرده است. به کارشناسان کلیه فیلم‌ها، عکس‌ها و سایر مطالب ارائه شده تا بتوانند این سانحه را که در اطراف تهران رخ داد، تجزیه و تحلیل کنند.

دفتر ریاست جمهور اوکراین در این بیانیه اعلام کرد اکنون تحقیقات منصفانه انجام می‌شود. در بخش دیگر این بیانیه آمده است: کارشناسان اوکراینی تمام اطلاعات لازم در مورد سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراین در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران را دریافت کرده و به آن‌ها دسترسی دارند. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون جمع آوری شده، تحقیقات به صورت عینی و باهدف انجام می‌شود. بخش سیاسی کار به پایان رسیده است. متخصصان ما به منظور انجام تمامی مراحل قانونی لازم به کار خود ادامه می‌دهند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از آغاز اقدامات رسمی برای بازگشایی تحقیقات بین المللی در خصوص سقوط هواپیمای اوکراین خبر داده است. روسای جمهور دو کشور بر سر لزوم رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده در ایران نیز به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها