وقتی فرمانده‌ای باشی از جنس مردم، می‌شوی سلیمانی، می‌شوی المهندس، می‌شوی اسطوره‌ای که ورای اصالتت، ورای خاک آبا و اجدادی‌ات، ورای کشورت، رفتنت جهانی را به‌هم‌ می‌ریزد.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۲۵
رابطه ملت‌هایی که با خون بسته شده، هرگز گسستنی نیست

می‌شوی مانند مولایت که رفتنش عالمی را سوگوار می‌کند و معنای واقعی کل ارض کرب و بلا را به نمایش می‌گذارد و ترس از مختارهایی که به دنبال انتقام خونت هستند کاخ یزیدیان را به لرزه درمی‌آورد.

آسمانی شدن سردار دل‌ها در بامداد روزی که وعده ظهور منجی عالم بشریت داده شده، بی‌شک روحی تازه در فرهنگ مقاومت خواهد دمید که نشانه بارز آن در همدلی دو ملت ایران و عراق در تشییع پیکرهای مطهر حاج‌ قاسم و المهندس کاملا مشهود است.

سیل جمعیتی که در شهرهای مختلف عراق و ایران برای تشییع پیکر سرداران شهید جهان اسلام گرد هم آمده بودند و پوشش خبری‌ای که رسانه‌های غربی از این حماسه و همدلی داشتند خواب‌ سردمداران اسرائیلی – آمریکایی کاخ سفید را آشفته کرد و نشان داد دستاورد سراب‌گونه این اقدام کور دربرابر تبعات آن، چون پر کاهی در مقابل کوه است.

آری اسطوره‌ها چنین هستند، فراتر از سرزمین و زمان‌شان حرکت می‌کنند. این موضوع در اتحاد مردم عراق که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی همدل و هم‌رای در تشییع پیکرهای مطهر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان حضور داشتند، به وضوح قابل مشاهده بود.

دیروز و امروز نیز ملت ایران در بدرقه پیکر مطهر این دو سردار شهید فارغ از هرگونه سمت و سوی سیاسی، جناح‌بندی و اختلافات قومی و زبانی؛ همدل و همزبان از هر صنف و دسته‌ای حماسه‌ ساختند و نشان دادند که گرچه سلیمانی را ناجوانمردانه کشتند اما سلیمانی‌ها زنده‌اند.

گویی آسمانی شدن سردار، اتحادی مجدد میان مردم به‌وجود آورده که خودجوش مراسم عزاداری برگزار کنند، ایستگاه صلواتی بزنند و هرکس به رسم خود عزای سردار دل‌ها را برگزار کند، در پس نگاه همگان گویی عزمی برای خونخواهی است و در رفتار و گفتارشان نیز موج می‌زند. نهایت تنفر از آمریکا و مزدورانش و هرآن‌کس که بر طبل دوستی با آمریکا می‌کوبد.

سلیمانی نه یک تن که یک ملت بود و شهادت او چنان اتحاد مجددی در بین مردم و مسوولان در کشورمان ایجاد کرد که نشانه‌های آن را این روزها می‌توان در جای‌جای وطن عزیز مشاهده کرد.

این اتحاد نه فقط در بین ملت ایران که بین دو ملت ایران و عراق بیش از پیش نمایان است. امروز ملت ایران و عراق رابطه‌ای دارند که با خون دو سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بسته شده است و این خون است که پیکره شجره مقاومت را تنومندتر از گذشته می‌کند.

سردمداران جنایتکار آمریکا و اسرائیل باید از اتحاد مجدد دو ملت ایران و عراق بیش از گذشته در هراس باشند، چون همان‌طور که سردار مقاومت، صادق‌الوعد بود، یارانش بعد از او نیز چنین خواهند بود.

مهدی یکه‌ سادات / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها