وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه تخصیص زمین و تسهیلات بلاعوض به دهک‌های ۱ تا ۳ با حضور نهادهای حمایتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۷۶۶
تخصیص زمین و وام بلاعوض برای مسکن دهک‌های ۱ تا ۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمد اسلامی امروز در حاشیه «مراسم بهره‌برداری از متروی شهر جدید هشتگرد به گلشهر» در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این پروژه به مردم غرب استان البرز خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: اگرچه اجرای این پروژه طولانی شد ولی با تدابیری که داشتیم، در یک سال اخیر پیشرفت خوبی داشت به گونه‌ای که در سال گذشته این پروژه پیشرفت ۷۵ درصدی داشت اما ۲۵ درصد باقی‌مانده را در یک سال به اتمام رساندیم و مطالبه به‌حق مردم استان بود.

وی افزود: از امروز تا فردا بهره‌برداری آزمایشی انجام می‌شود و به تدریج زمانِ سیرِ قطارها کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تاکنون ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در وزارت راه سعی کردیم با تنوع‌بخشی به منابع، هزینه آن را تأمین کنیم و بخش زیادی از این پروژه از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین شد. با همین روش چند پروژه دیگر استان البرز را نیز امسال افتتاح خواهیم کرد.

اسلامی، سایر پروژه‌های استان را شامل ۱۶۰ کیلومتر کنارگذر جنوبی تهران، ادامه آزادراه همت کرج و قطعه یک آزادراه تهران - شمال دانست و گفت: این پروژه‌های بزرگ تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: فعلاً قطار برقی هشتگرد از هر ۳۰ دقیقه شروع شده و تا تیر سال آینده که سیگنالینگ پروژه به اتمام می‌رسد، تایم حرکت قطارها به ۷ دقیقه خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی درباره آزادراه تهران شمال اظهار داشت: قطعه یک این آزادراه در حال نظافت و شست‌وشو بوده، تابلوها و برق آزادراه وصل شده و به محض آنکه تمام شود، تردد آزمایشی در دی‌ماه آغاز خواهد شد.

اسلامی درباره خانه‌دار شدن اقشار مستضعف، گفت: روز گذشته با نهادهای حمایتی شامل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی، جلسه داشتیم و ستاد مربوطه تشکیل شد و همگرایی و همزبانی ایجاد کردیم. قرار است محروم‌ترین اقشار را شناسایی کنیم و به آنها زمین و وام بلاعوض بدهیم. کارگروه نیز نقشه اجرای این پروژه را طراحی می‌کند که شامل دهک‌های ۱، ۲ و ۳ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها