مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

سامانه صدور کارت‌ های سوخت المثنی تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر کسی کارت سوخت المثنی دریافت کرده است و مانده‌اش صحیح نیست با شماره 09627 تماس بگیرد.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۹۱
راهکار برطرف شدن مشکل پرش سهمیه کارت‌ سوخت المثنی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با برنامه «صبح و گفتگو» از رادیو گفتگو درباره مشکلات ایجاد شده برای برخی از کارث‌های سوخت گفت: در دو مقطع صحبت از اشکالات در کارت سوخت شده بود. در مقطع اول بحث پیرامون ماژول کوچک روی کارت بود و این شائبه ایجاد شده بود که این اینها به خاطر کوچک بودنشان در ریدرهای جایگاه‌های سوخت ممکن است خوب کار نکنند. درحالیکه کوچک شدن این ماژول به دلیل تکنولوژی برتر آن بوده است و این شائبه‌ای که ایجاد شد صحت ندارد. ما هم در آن مقطع اطلاع‌رسانی کردیم تا مردم نگران نباشند و مشکلی هم پیش نیامد.

وی ادامه داد: مواردی هم اخیرا مشاهده شده مبنی بر اینکه سهمیه کارت‌ های المثنی به درستی واریز نشده است. این اتفاق به اصطلاح «پرش سهمیه» نامیده می‌شود. من تقاضا دارم که اگر کسی کارت هوشمند سوخت را دریافت کرد و مانده‌اش صحیح نیست به شماره 09627 تماس بگیرد. این شماره راه ارتباطی ما با مردم هست. بعد از تماس همکاران من شماره کارت یا پلاک ماشین را از فرد میگیرند و به این موارد نادر رسیدگی می کنند. این اتفاق برای برخی از کارت‌های المثنی افتاده است زیرا برای مدتی سوخت‌گیری نکرده بودند و در نتیجه این پرش سهمیه برای آنها اتفاق افتاده است.

رضایی با اشاره به نحوه ارتباط جایگاه‌ها با مرکز داده اظهار داشت: به دلیل اینکه سهمیه کارت‌ها اصولا بر روی ترمینال‌های ما در جایگاه‌ها شارژ نمی شود؛ هر نوع آپگریدی که ما انجام میدهیم هیچ تاثیری در سهمیه ندارد. جایگاه‌های سوخت اصولا آفلاین هستند و به طور کلی معماری ما آفلاین است به این معنا که اگر ارتباطش با مرکز داده قطع شود سوخت گیری کماکان ادامه دارد. پس معماری ما آفلاین هست البته بیشتر جایگاه‌های ما با مرکز داده در ارتباط هستند.

مشترکین در هنگام سوخت‌گیری کارت سوخت را خارج نکنند

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: تمام این اعمال سیاست‌ها و به روز شدن‌ها که تماما در طول سال و ماه و روز انجام می شود تاثیری روی سهمیه کارت‌ها ندارد؛ به دلیل اینکه سهمیه به شکل معماری خاصی به صورت آفلاین روی کارت قرار می گیرد. در نتیجه آپگریدینگ‌ها هیچ ارتباطی با مقدار سهمیه کارت ها ندارد. مثلا شما ممکن است بگویید اگر یک جایگاه آپدیت نباشد سهمیه به کارت واریز نمی شود درحالی که این تحلیل درست نیست. در مواردی پرش سهمیه اتفاق می افتد که مثلا کارت به طور صحیحی وارد نمیشود و برای حل تمام این ها مکانیزم دیده شده و حتما اصلاحات لازم توسط همکارانم پیگیری می‌شود.

وی همچنین گفت: مواردی هم وجود دارد که مشترکین قبل از اتمام کار سوخت‌گیری کارت سوخت را بیرون می‌آورند و با کسر سهمیه مواجه میشوند. مردم توجه کنند که وقتی سوخت گیری شروع میشود ابتدا باید تلمبه تصمیم بگیرد که چه مقدار از سهمیه در کارت موجود است، سپس از آن مقدار شروع به سوخت‌گیری کند. در این راستا یک بلاک‌های 4 لیتری پیش‌بینی شده است و این بلاک‌ها به ترتیب در هنگام سوخت‌گیری رزرو می‌شوند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق برای این است که تلمبه هر لحظه نیاید و چک بکند که ایا این سهمیه در کارت وجود دارد یا نه. حالا اگر کسی قبل از اینکه نازل را بگذارد، کارت را بردارد، تلمبه این بلاک را کم میکند چون به هر حال بدین صورت برنامه‌ریزی شده است. لذا به شهروندان توصیه میکنم که بعد مشاهده پیام کارت خود را بردارند تا شاهد این دست اتفاقات نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها