رئیس سازمان مدیریت بحران درباره منشاء بوی نامطبوع پایتخت توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۵۴۵
توضیحات رئیس سازمان مدیریت بحران درباره منشاء بوی نامطبوع تهران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار در نشستی با خبرنگاران درباره منشاء بوی نامطبوع استان تهران اظهار کرد: بحث آلایندگی‌ها بر عهده سازمان محیط زیست است.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه درباره بوی نامطبوع تهران بسیار کار کردیم تا منشاء آن مشخص شود، افزود: بررسی‌ها نشان داد یک دستگاه حقیقت را کتمان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان نظرات خود را درباره بوی نامطبوع تهران بیان کردند، گفت: نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد و گفته شده بوی نامطبوع از مرغداری‌ها و ... بود، اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

نجار با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد بارش‌هایی در اهواز بودیم که میزان این بارش ها به ۸۸ میلی متر در ۲ ساعت رسیده بود؛ این در حالی است که میزان بارش در اهواز در طول سال زراعی ۱۵۰ میلی متر است.

وی افزود: در شهر‌ اهواز روان آب نداریم و شهر در یک حالت مسطح قرار دارد و فاضلاب‌ها به صورت پمپاژ جمع آوری می‌شوند، به همین دلیل آب در شهر جمع شده بود.

نجار ادامه داد: در شهر کارون نیز آبگرفتگی در جایی بود که قبلا هور بوده و به دلیل شیب، آب در آنجا جمع شده بود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی شهرهای سیل زده خوزستان نیازمند اعتبار کلانی هستیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند ۴ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی شهر‌ها اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: وزارت نیرو و معاون اول رئیس جمهور نیز به رئیس جمهور پیشنهاد دادند که ۱۰۰ میلیون یورو برداشت شود.

نجار با بیان اینکه وظیفه سازمان مدیریت بحران گفت: سازمان حفظ نباتات کشور متولی اصلی برخورد با هجوم ملخ‌ها است و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها ردیف بودجه برای حفاظت از جنگل‌ها دارد و تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت دفاع برای کمک به سازمان جنگل ها امضا و قرار شد وزارت دفاع نیز در حریق‌ها کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به راه اندازی ۱۷ پایگاه و استفاده از دو هواپیمای آبپاش وسعت حریق در مراتع و جنگل‌ها کاهش پیدا کرد، بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها برای پرداخت بدهی به وزارت دفاع داده شد و در حریق‌ها می‌توانند از بالگرد‌های وزارت دفاع استفاده کنند.

نجار ادامه داد: قریب به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی داریم؛ قرار بود دولت سالانه ۲۰۰ هزار خانه روستایی را با وام کم بهره نوسازی کنند. تاکنون دو میلیون خانه روستایی با حمایت دولت و بنیاد مسکن نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی که در سیل و زلزله تخریب شده توسط خود مردم نوسازی شد، اظهار کرد: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نوسازی نشده و نامه ای را در این رابطه به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم تا دولت ۵۰۰ هزار خانه روستایی را در سال نوسازی کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در آذربایجان شرقی و شهرستان‌های سراب و میانه ۳ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی لازم دارند. با توجه به سرما افرادی که تمایل دارند می توانند ده میلیون تومان بابت رهن خانه بگیرند.

نجار ادامه داد: ۱۰۶ روستا بر اثر زلزله و... آسیب دیده بود. به آن‌ها اعلام کردیم که یا پول را بگیرند و یا برایشان اتاقک پیش ساخته بیاوریم.

وی اضافه کرد: ۲۳۹۶ خانواده نیز کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند و به ۵۰ خانوار نیز خیرین کانکس داده اند. در مجموع ۲۷۰۰ کاکنس، اتاقک و وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها