نیروی دریایی سپاه به صیادان ایرانی اعلام کرد شناورهای خارجی حق هیچگونه توقیف و سوال و جواب از شناورهای ایرانی را ندارند.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۱۷
تاکید سپاه به صیادان ایرانی درخصوص عدم پاسخگویی به شناورهای خارجی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای به همه صیادان ایرانی اعلام کرده است که نه شناورهای ائتلاف و نه شناورهای آمریکایی حق هیچگونه بازرسی، توقیف و سوال و جواب از هیچ یک از قایق‌های صیادی ایرانی را بخصوص در آب‌های سرزمینی و منطقه‌ای انحصاری و اقتصادی کشورمان ندارد و این را خلاف منافع کشور و نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

سپاه پاسداران همچنین از همه صیادان ایران خواسته تا در صورت چنین اتفاقی، ضمن عدم همکاری با شناورهای خارجی، سریعا مراتب را روی کانال 16 دریایی به گشتی‌های نیروی دریایی سپاه اطلاع دهند.

بنا بر این گزارش، ازجمله برنامه‌های سپاه برای ایجاد لایه‌های امن در سواحل ایران -از دریای عمان تا خلیج فارس- تشکیل بسیج دریایی بود که این امر یک سال قبل آغاز شد و طبق اعلام سپاه، تعداد بسیجیان این طرح بزودی به 17 هزار نفر خواهد رسید.

به گفته دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، این افراد تا پیش از این عضو بسیج نبوده‌اند.

سردار تنگسیری همچنین یکی از مشکلات صیادان ایرانی در اقیانوس هند و یا دریای عربی را مجهز نبودن قایق‌های آنها به سیستم‌های خنک کننده و انبارهای مخصوص دانست و افزود: همین امر موجب می‌شود تا صیادان بعد از صید ماهی به دلیل انکه نمی‌توانند آنها را مدت زیادی نگه دارند، به سمت ساحل برگردند و این برای آنها مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: ما می‌توانیم با استفاده از شناورها، برنامه‌ای را ترتیب دهیم که صید آنها را در دریا تحویل گرفته و همچنین یخ و آذوقه و مواد مورد نیاز را به آنها بدهیم.

دریادار تنگسیری همچنین گفت: ما به مراکز ساخت شناور خود گفته‌ایم تا اقدام به ساخت قایق‌های صیادی کنند که از این طریق دو موضوع را بتوانیم حل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد این است در مواقع بحرانی مثل سیل بتوانیم راحت‌تر و بهتر به کمک مناطق آسیب دیده برویم و مورد دوم اینکه بتوانیم در حوزه معیشت و اقتصاد، کمک حال صیادان بخصوص جوانان باشیم و بتوانیم بیشتر آنها را با مقوله دریا آشنا کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: اگر پای جوانان را به دریا باز کردیم دفاع ما مردمی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها