بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۲۸ آذر) با حاکمیت جو پایدار و افزایش غلظت ذرات معلق کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۲۷
هوای تهران برای گروه‌های حساس  ناسالم شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای در صبحگاه امروز(۲۸ آذر) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که عمدتاً ناشی از پایداری نسبی جو، عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

به‌تدریج با حاکمیت جو پایدار و آسمان صاف بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در برخی مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی می‌ماند. در ساعات پایانی امروز نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تداوم وضعیت جوی نسبتاً پایدار همراه با انباشت آلاینده‌ها تا نخستین ساعات فردا (۲۹ آذر) سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود و با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل در بیشتر مناطق با کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس روبه‌رو خواهیم شد. عدم وزش باد مؤثر طی روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شود و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت فردا (۲۹ آذر) با برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به‌ تبع آن برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ گذشته ۹۳ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۸ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها