سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

چگونگی نقل و انتقال اولویت حج تمتع

سازمان حج چگونگی نقل و انتقال اولویت حج تمتع و فراخوان بروز رسانی اطلاعات متقاضیان حج را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۶۱
چگونگی نقل و انتقال اولویت حج تمتع

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمد تقی قادری مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره سامانه های نقل و انتقال اولویت حج تمتع و فراخوان بروز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع اظهار کرد: از اردیبهشت سال جاری سامانه ای با آدرس tasharof.haj.ir راه اندازی شده است تا کسانی که قصد واگذاری یا دریافت اولویت حج تمتع را دارند به آن مراجعه کنند.

وی افزود: در گذشته کمبودی در این رابطه وجود داشت چرا که برخی افراد بنا به دلایلی قصد واگذاری اولویت حج تمتع خود را داشتند و از طرفی برخی افراد مستطیع نیز درخواست دریافت اولویت حج تمتع را داشتند اما یک سامانه جامع، متمرکز و تحت نظارت سازمان وجود نداشت که این افراد را به هم وصل کند و در برخی موارد افراد سودجو و دلال نیز در این حوزه حضور می یافتند. خوشبختانه با راه اندازی سامانه تشرف شاهد یک نظم و انسجام برای واگذاری و دریافت اولویت های حج تمتع هستیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سامانه tasharof.haj.ir به نوعی ارتباط دوسویه واگذارکنندگان و متقاضیان، مستقیما بدون واسطه افراد سودجود و دلال را برقرار می کند، گفت: متقاضیان«واگذرکنندگان و دریافت کنندگان اولویت حج تمتع» ابتدا با مراجعه به درگاه اینترنتی ذکر شده به ثبت اطلاعات و درخواست خود می پردازند و سپس بعد از احراز هویت و تایید مراحل، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی معرفی می شوند تا کارهای واگذاری قبوض ودیعه گذاری حج تمتع صورت گیرد.

قادری با اشاره به راه اندازی سامانه نقل و انتقال اولویت حج تمتع در سال ۹۸ گفت: هیچ نقل و انتقالی بدون مراجعه به سامانه tasharof.haj.ir و طی کردن مراحل پیش بینی شده انجام نمی گیرد و واگذارکنندگان و دریافت کنندگان اولویت نیز از مراجعه به افراد واسطه گر و خرید و فروش به صورت وکالتی یا .... پرهیز نمایند چراکه تنها ملاک واگذاری و دریافت اولویت، سامانه ذکر شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه tasharof.haj.ir تا کنون بیش از ۱۳ هزار انتقال و واگذاری اولویت حج تمتع انجام گرفته است.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت:فراخوان تکمیل اطلاعات که باید از سوی ودیعه گذاران انجام شود به منظور بروز رسانی اطلاعات و ارتباط دو سویه با آنان، برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت حج تمتع و تخصیص سهمیه به استانها برای اعزام و سایر امور اجرایی خواهد بود.

وی افزود: به منظور سهولت متقاضیان محترم درگاه اینترنتی به آدرس reserve.haj.ir طراحی شده تا افراد هرچه سریعتر به آن مراجعه داشته باشند.

قادری با تاکید بر اینکه تمامی دارندگان قبض ودیعه گذاری حج تمتع باید اطلاعات خود را بروزرسانی کنند، تصریح کرد: اعزام، برنامه ریزی ها و حتی واگذاری اولویت حج تمتع در سامانه tasharof.haj.ir نیز منوط به حضور در فراخوان تکمیل اطلاعات است.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، افزود: سامانه طراحی شده فقط برای افرادی که در اولویت تشرف قرار دارند طراحی نشده و ضروریست تا همه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع به آن مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها