‏نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد

استاندار سابق خوزستان جلوی در بازپرسی دیده شد

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:منابع درآمدی دولت برای بودجه کل کشور که از محل فروش ملک و املاک قوه مجریه پیشنهاد می شود معمولا تحقق پیدا نمی کند، اما دولت یازدهم امسال به دلیل تحریم ها و شرایط فعلی کشور ،در بودجه سال 99 منابعی را از این محل مشخص کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۱۴
منابع درآمدی بودجه دولت قابل تحقق نیست / فروش املاک دولت برای تامین بودجه مفسده زا است

به گزارش جام جم آنلاین، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه منبع درآمدی برای بودجه کل کشور وجود دارد افزود:درآمدهای مالیاتی، فروش نفت و میعانات گازی و فروش املاک دولت منابع اصلی تامین بودجه است اما به دلیل اینکه ایران با تحریم های ظالمانه مواجه شده از این منابع نمی توان در بودجه عمومی کشور استفاده کرد لذا برای جبران ، بنظر می رسد باید منابع درآمدی جدید و سایر روش ها را دنبال کرد.

نماینده کمیسیون بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 تاکید کرد:چنانچه بصورت جدی از فرار مالیاتی جلوگیری شود بخشی از منابع مد نظر دولت در بودجه سال 99 تامین می شود که می تواند جایگزین بخشی از منابع درآمدی نفتی بشود.

وی یادآورشد:اما ارقام در نظر گرفته شده دولت برای فروش ملک و املاک معمولا با آنچه در بودجه پیشنهاد می شود تحقق پیدا نمی کند.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز با اشاره به اینکه دولت در شرایط فعلی به این اعداد نیاز دارد و چنین پیشنهادی را مطرح کرده گفت:ما باید بحث کاهش هزینه های دولت را دنبال کنیم وبه دنبال خلق درآمدهای جدید و کاهش هزینه ها باشیم تا تبعات ناشی از کاهش فروش نفت خام ومیعانات گازی جبران شود.

وی مورد ایجاد برخی مفسده ها در فروش اموال مازاد دولت افزود:از دولت انتظار می‌رود نظارت کافی بر مساله داشته وساز وکار قانونی را رعایت کند تا حقی از بیت المال ضایع نشود.

نماینده کمیسیون بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 خاطر نشان کرد: چنانچه ملکی 10 میلیارد تومان قیمت داشته و خریداری نداشته باشد نباید این ملک به زیر قیمت بازار فروخته شود چون این تضیع بیت المال است .

خدابخشی در مورد نحوه جلوگیری از مفسده نیز گفت:در جایی که فرایند مزایده با اجرای قانون همراه است مشکلی وجود ندارد اما بعضا ممکن است ملکی بصورت ترک تشریفات بفروش برسد که این بخش فساد برانگیز است و نباید به بهانه فروش املاک مازاد دولت و به منظور تحقق عددی که در قانون بودجه پیشنهاد می شود اجازه دهیم تخلفی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها