به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا همچنان ادامه دارد، اما سامانه بارشی از فردا فعال می‌شود. همچنین در برخی استان ها احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۲۵
هوای شهرهای صنعتی همچنان کیفیت ندارد/ شروع بارش ها از فردا صبح

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار داریم. همچنین در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت ادامه داد: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با غبار محلی است و در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت. حداکثر دما ۱۴ و حداقل دمای پایتخت ۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

وی افزود: از فردا صبح، سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و بارش باران همراه با وزش باد در غرب، جنوب غرب و شمال غرب آغاز می‌شود. همچنین در نقاط مرتفع بارش‌ها صورت برف خواهد بود.

رفیعی اظهار کرد: این سامانه همچنین کاهش نسبی دما و وزش باد به همراه خواهد داشت. همچنین بارش به صورت پراکنده در بخش‌های از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با باشاره به بیشترین میزان بارش ادامه داد: فردا بیشترین بارش‌ها را در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب کردستان انتظار داریم.

وی گفت: با توجه به اخطاریه روز گذشته، در کردستان و چهارمحال و بختیاری فردا بارش‌ها به صورت برف خواهد بود. همچنین در لرستان، شمال خورستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران و ایلام بارش باران خواهیم داشت. بارش‌ها در نقاط کوهستانی این استان‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به بارندگی‌ها افزود: آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب و در مناطق کوهستانی لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و احتمال کولاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی دریای خزر گفت: بارش‌های دریای خرز و مواج شدن دریا از بعداظهر فردا و روز سه شنبه آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۷ درجه بالای صفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها