ثبت نام کارت سوخت در سال ۹۸ به چهار روش حضوری و غیرحضوری صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۱۱
روش‌های ثبت نام کارت سوخت در سال ۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، پس از اجرایی شدن قانون اصلاح قیمت بنزین در آبان ماه سال ۱۳۹۸ سوخت‌گیری خودرو‌ها تنها با داشتن کارت سوخت امکان‌پذیر است؛ هرچند پیش‌تر و با اعلام مسئولین دولتی مالکان خودرو‌ها فرصت کافی برای ثبت نام کارت سوخت داشتند، اما همچنان برخی افراد از روش‌های ثبت نام دریافت کارت سوخت بی‌اطلاع هستند.

با وجود اینکه سهمیه‌های شارژ شده هر ماه در کارت سوخت‌ها تا شش ماه قابل مصرف است، اما آن دسته از افرادی که تا کنون نسبت به ثبت نام کارت سوخت اقدام نکرده‌اند حالا برای دریافت کارت‌سوختشان باید بدانند، ثبت نام کارت سوخت در سال ۱۳۹۸ به چهار روش حضوری و غیرحضوری صورت می‌پذیرد.

روش‌های ثبت نام کارت سوخت در سال ۹۸

۱- ثبت نام از طریق دفاتر پلیس + ۱۰،
۲- ثبت نام در سایت دولت همراه
۳- ثبت نام از طریق اپلیکیشن دولت همراه
۴- ثبت نام از طریق کد دستوری *۴#

روش اول: ثبت نام کارت سوخت از طریق پلیس + ۱۰

اولین روش ثبت نام کارت سوخت اینگونه اسـت کـه مالکان ماشین یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر اسـت.

مالکان خودرو‌های عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودرو‌های قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه بـه دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

خودرو‌های صفر و نو، دارای کارت سوخت بوده و کافی اسـت مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود بـه دفاتر پست مراجعه کنند.

روش دوم: ثبت نام در سایت دولت همراه

مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه بـه نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در معرض عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات دراین سامانه رایگان اسـت.

نکته مهم: این روش فعلا منتفی است و تنها کسانی کـه قبلا از این روش ثبت نام کرده‌اند کارت سوخت المثنی به آدرس آن‌ها ارسال می‌شود.

روش سوم: ثبت نام از طریق نرم افزار دولت همراه

یکی از در دسترس‌ترین روش‌های غیر حضوری دریافت کارت سوخت در سال ۱۳۹۸، استفاده از نرم افراد دولت همراه است.

این اپلیکیشن به‌راحتی و از راه‌های زیر قابل دریافت است؛ در این روش کافی است پس از دانلود نرم افزار وارد گزینه درخواست کارت سوخت شوید.

دریافت از سامانه خدمات دولت همراه mob.gov.ir
دریافت از فروشگاه‌های مجازی نرم افزار

روش چهارم: ثبت نام کارت سوخت از طریق کد دستوری

بر اساس اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو‌ها می‌توانند اقدام به ثبت نام کارت سوخت با وارد کردن یک کد دستوری کنند.

برای این منظور لازم است با ارسال کد دستوری *۴# برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت اقدام کنند. با این روش حتی گوشی‌های قدیمی نیز به سادگی می‌توانند ظرف چند دقیقه برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها