مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برودت هوا در سطح شهر در حد یخبندان نیست و برفی باریده که سطح شهر را یک مقدار سفید کرده است،‌ البته ما نیز برای این شرایط تمرین نداریم.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۱۰
نمی‌توان برف را در هوا با تیر زد! / مردم بدون بخاری و برف پاک‌کن وارد خیابان‌ها شدند و باعث مشکلات شد!

به گزارش جام جم آنلاین، «اصغر عطایی» مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا درباره عدم نمک‌پاشی معابر سطح شهر که مشکلاتی را برای شهروندان و پلیس راهور ایجاد کرده است، گفت: برف یکی دو ساعت است که شروع شده و در بخشی از مناطق شمالی تهران شاهد بارش برف هستیم.

وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری از شهریور ماه تمهیداتی را در نظر گرفت که شامل تجهیزات و ماشین آلات، برف‌‌روب، نمک‌پاش و محلول‌پاش بود که در اختیار همه مناطق هستند.همچنین عوامل انسانی و آموزش‌دیده خدمات شهری در تمامی مناطق مستقر هستند.

عطایی در واکنش به اینکه نمک‌ پاشی باید از ساعاتی قبل از شروع برف انجام می‌شد، اظهار داشت: با توجه به ترافیک صبحگاهی، ماشین‌آلات سنگین در مناطقی که شاهد بارش برف هستیم، نمی‌تواند فعالیت کند و برف نیز به اندازه‌ای نیست که بخواهیم تیغه‌زنی داشته باشیم و گریدر کار کند.

او ادامه داد: برف محدود است و باید شن و نمک پاشیده شود. در حال رصد همه نقاط هستیم و در تلاش هستیم همکاران ما در خدمات شهری شن و نمک در سطح شهر پخش کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: برودت هوا در سطح شهر در حد یخبندان نیست و برفی باریده که تنها سطح شهر را یک مقدار سفید کرده است،‌ البته ما نیز برای این شرایط تمرین نداریم.

او در پاسخ به این سوال که تصاویر در سطح شهر نشان می‌دهد، برف در برخی مناطق نسبتا سنگین است و یخ‌زدگی نیز در سطح شهر مشاهده می‌شود، اظهار داشت: سطح خیابان‌ها را پاک می‌کنیم، دوباره سفید می‌شود، برف نشسته و نمی‌توان آن را در هوا با تیر زد، برف طبیعی است و باید روی زمین بنشینید و با شن و نمک و یا گریدر آن را برطرف کرد.

عطایی افزود: مدیران اجرایی شهرداری و ما آمادگی کامل داریم، ولی این نکته را توجه داشته باشید که برف تازه شروع شده و هنوز در تمام سطح شهر برف نباریده است و در مناطقی که شاهد بارش برف هستیم همکاران در حال رصد مناطق هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمک‌ پاشی صورت نگرفته است، اظهار داشت: چرا در برخی نقاط نمک‌پاشی انجام شده است، اما برف روی نمک‌ها می‌بارد و باید مجددا نمک‌پاشی شود.

او در پاسخ به این سوال که پلیس راهور از خدمات‌رسانی شهرداری ناراضی است، اظهار داشت: ترافیک صبحگاهی نیز تاثیر داشت و مردم نیز با تجهیزات تابستانی و بدون بخاری و برف پاک‌کن وارد خیابان‌ها شدند که مشکلاتی را به وجود آورد.

وی افزود: در منطقه ۱، ۲ و بخش‌هایی از منطقه ۵ شاهد بارش برف هستیم و نمک‌پاشی در این مناطق تا زمانی که برف ببارد، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها