• 0 0
  • 0

همکاری معاونت فضای مجازی رسانه ملی با پلیس راهور کلید خورد

سه شنبه 21 آبان 1398 ساعت 08:25
در نشست مشترک محمد شریف خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی با سردارمهماندار رئیس مرکز پلیس راهور استان تهران، از چگونگی افزایش همکاری فیمابین در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی صحبت شد.

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت فضای مجازی رسانه ملی، محمد شریف خانی روز دوشنبه ۲۰آبانماه به همراه جمعی از مدیران، با سردار محمدرضا مهمانداررئیس پلیس راهور استان تهران، دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست سردار مهماندار ضمن خوش آمد گویی گفت: تصور می شود موضوعات مربوط به فرهنگ ترافیک و مسائل مرتبط به آن جزو وظایف نیروی انتظامی است درحالی که اینطور نیست و تمامی نهادهای حاکمیتی از جمله صداوسیما به مسائل توجه دارند وهرجایی که بتوانند، خدمت رسانی انجام می دهند.به همین منظور برای مسائل آموزش وترویج فرهنگ ایمنی که دغدغه مشترک همه ماست خواستیم که همکاری بیشتری داشته باشیم.

محمد شریف خانی، ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور، گفت: اینکه به حوزه رسانه اهمیت داده می شود جای تشکر دارد، به واقع فرهنگ سازی، شاه بیت اجرای شدن همه مقررات و چارچوب هاست. یعنی اگر این باور قلبی در مردم باشد که قوانین به نفع آنهاست پیروی از آن انجام می شود.البته قوانینی که در این حوزه اعمال می شود نظیر صدور جریمه، مجوزها و...که باعث افزایش ضریب سلامتی وایمنی مردم است در حال اجرا است که البته تاثیرگذار هم هست ولی هیچ چیز به قیمت آن باور قلبی نیست و کارهای رسانه ای این ویژگی را دارد باور قلبی درونی ایجاد می کندکه این قوانین به نفع آنهاست.

شریف خانی افزود:در حوزه فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایمنی از طروق مختلف نظیر استفاده از اپلیکیشن های خوب ومناسب برای مردم از تسویه حساب تا جریمه و تهیه گزارش ها و اطلاع رسانی برای مردم می تواند سودمند باشدکه به نظر من در حال حاضر روند کنونی نیاز به کار بیشتری دارد تا مردم مواقع اضطرار را دریابند و بدانند چگونه برخورد کنند این آموزش ها می تواند آگاهی مناسبی را بدهد در واقع مردم ذینفع های شما هستند که نیاز به کمک شما دارند.

سردار مهماندار گفت:تلاش می کنیم با فراهم کردن بستری مناسب بتوانیم کمک رسانی و خدمات بهتری برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند مسائل و دغدغه هایشان را با ما مطرح کنند.در حال حاضر هم اپلیکیشنی برای ارسال پیامک های مردمی به منظور اطلاع رسانی تخلفات استفاده می شود.

در ادامه این جلسه شریف خانی افزود: ایده ای که به ذهنم می رسد یک برندینگ با یک شخصیت فیزیکی انسانی یا عروسکی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند علی الخصوص با قشر جوان تر که ضرورت بیشتری دارد .کاراکتری که مثبت و جوان باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مسئله بعد دسترسی به مخاطب است .در حال حاضر با توجه به افزایش رسانه ها، افراد محتوا را در فرمها ، قالبها و پلتفرمهای مختلف دریافت می کنند که برای جذب مخاطب نیاز به تلاش بیشتری است.

در بخش دیگر این نشست، سرفرازی مدیر شبکه سپهر رسانه پیشنهاد داد:می توان باکس روزانه یاچند روز یکبار بین مدت رمان 5 تا 10 دقیقه حتی به طور زنده مرتبط با حوزه راهورو حتی پلیس فتا پرداخت.
سردارمهماندارگفت:در شبکه ای مجازی از جنس شبکه های شی ما برای آموزش مسائل مرتبط با این حوزه نظیر مواد مخدر،جوانان، فتا ، راهور و از این دست موارد می تواند کمک بسیار خوبی برای این نیرو باشد

در پایان شریف خانی گفت :مدیریت شهر تهران که مثل یک کشور است کار بسیار دشواری است و تراکم این شهر کم نظیر است‌وبا همه مشغله فراوان، نگاه ویژه پلیس به رسانه واقعا قابل تحسین است و امیدواریم که در این صحنه همیار و همکار خوبی برای ناجا باشیم.

گفتنی است در زمینه طراحی کاراکتر و تولید محتوا دربستر فضای مجازی جلسات مشترک دیگری در اینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3964825531055905358
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: