تحلیلگر ارشد سابق کاخ سفید که در جریان تحقیقات کنگره برای استیضاح دونالد ترامپ به ایراد شهادت پرداخته، از تهدید شدن جانش خبر داده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۱۵
شاهد پرونده استیضاح ترامپ تهدید به مرگ شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، فیونا هیل از اعضای تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده که تابستان گذشته داوطلبانه از سمتش در این تیم کناره‌گیری کرد.

به نوشته پایگاه هیل، بر طبق متن مربوط به شهادتهای ایراد شده از سوی فیونا هیل در تاریخ ۱۴ اکتبر که روز جمعه انتشار یافت، وی در جلسه استماعی که در پشت درهای بسته برگزار شد، شهادت داد که هم خودش و هم چند مقام دیگر هدف تهدید به مرگ قرار گرفته‌اند.

هیل خاطر نشان کرد: تمام مدت نخستین سال حضورم در تیم امنیت ملی دولت آکنده از دریافت تماس های تلفنی به جهت ابراز نفرت و تئوری‌های توطئه بود که البته دور جدیدی از آنها بعد از اعلام این که من شهادت می‌دهم، آغاز شده است.

او ادامه داده است: من باید به شما بگویم که به مرگ تهدید شده‌ام و عده‌ای با خانه من تماس برقرار می‌کنند. فیونا هیل توضیح داد، همسایه‌هایش شنیده‌اند که کسی با چکش به در خانه او می‌کوبد و همچنین شخصی نیز با خانه او تماس می‌گیرد و به او توهین می‌کند.

وی در ادامه گفت که خودش و ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین که یکی دیگر از شاهدان کلیدی مربوط به پرونده تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ است هدف یک سری تئوری‌های توطئه قرار گرفته‌ و به ارتباط داشتن با جورج سوروس، میلیاردر مشهور آمریکایی متهم شده‌اند.

هیل در ادامه شهادتهایش گفت: حالا من به راحتی مرعوب نمی‌شوم اما این اتفاق من را دیوانه کرد و وقتی دیدم که این اتفاق برای یووانوویچ هم افتاد به شدت خشمگین شدم زیرا این تحریک و دامن زدن به یک تئوری توطئه یهودی‌ستیزانه صریح درباره جورج سوروس بود تا با استفاده از آن مقامهای غیرحزبی را به همراه برخی منصوبان سیاسی هدف بگیرند و من فقط می‌خواهم بگویم که این حملات کورکورانه نیستند.

«هیل» یکی از چند شاهدی است که در هفته های اخیر در راستای تحقیق درباره موضوع سواستفاده ترامپ از قدرتش برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین در یک مکالمه تلفنی جنجالی آنها در ماه ژوئیه، در مقابل قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت پرداختند. متن شهادتهای این زن درست همزمان با متن شهادتهای آلکساندر ویندمن، که نسبت به مکامله تلفنی ۲۵ ژوئیه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین نگرانی‌هایی را مطرح کرده بود، منتشر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها