یک کاروان بزرگ نظامی آمریکا متشکل از پنجاه و پنج کامیون حامل سلاح و تجهیزات از مناطق کردنشین سوریه وارد عراق شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۱۳
ورود 55 کامیون ارتش آمریکا به عراق

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امروز یکشنبه خبر داد که یک کاروان بزرگ نظامی آمریکایی از مناطق کُردنشین (جزیره) وارد شمال عراق شده است.

سانا نوشت، این کاروان شامل پنجاه و پنج کامیون حامل ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی است که از الجزیره سوریه وارد شمال عراق شد.

طبق این خبر، نیروهای آمریکای از گذرگاه الولید که دمشق آن را گذرگاهی غیرقانونی می‌داند، تردد کرده و وارد عراق شده‌اند.

پس از توافق آمریکا با ترکیه برای حمله آنکارا به مواضع شبه‌نظامیان کُرد در برخی مناطق مرز شمال سوریه، آمریکا برخی مقرهای نظامی از جمله در اطراف شهر منبج، جلابیه و اطراف عین العرب (کوبانی) در استان حلب و عین عیسی، تل السمن و الطبقه در استان رقه و چند پایگاه در استان حسکه را تخلیه کرد و شماری از عناصر بازداشتی داعش را به عراق انتقال داد.

در همین ارتباط، پایگاه «روژوا اینفورمیشن سنتر» وابسته به شبه نظامیان کُرد شمال سوریه، امروز در توییتر گزارش‌های منتشره مبنی بر اینکه ایالات متحده قصد دارد در «قامشلی» پایگاه نظامی تازه‌ای احداث کند، تأیید کرد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک ماه پیش در آستانه آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه، اعلام کرد نیروهای آمریکایی این منطقه را ترک می‌کنند. در پی این تصمیم، نظامیان آمریکایی پایگاه‌های خود در شمال و شمال شرق سوریه را رها کرده و شروع به خروج از سوریه کردند.

با این وجود، ترامپ هفته پیش اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان هم گزارش کرده بود که آمریکا کار ساخت پایگاه نظامی در قامشلی را آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها