رئیس مجلس گفت: خوشبختانه امروز آمریکا رئیس‌جمهوری دارد که زحمت همه را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه سیاست‌های کاخ سفید کم کرده‌ است.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۵۱
«ترامپ» چهره واقعی آمریکا را به خوبی نشان می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: حلول ماه ربیع را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سوگواری‌های مردم مؤمن در محرم و صفر و مخصوصاً عزاداری‌های آنان در اربعین حسینی مورد قبول قرار گرفته باشد.

وی افزود: همچنین لازم است از میهمان‌نوازی‌های کریمانه مردم و دولت عراق سپاسگزاری‌ کنم که نشان دادند دو ملت ایران و عراق، پیوند قلبی عمیقی با یکدیگر دارند و همین امر نیز باعث شد که دسیسه‌های مختلف معاندان در دهه‌های اخیر با فراست راه را بر بدخواهان دو ملت ببندد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ و همچنین سالروز تبعید امام (ره) به ترکیه هستیم، افزود: این روز نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استکبار است و عمق تفکر ملت ایران نسبت به استقلال کشور را نشان می‌دهد.

لاریجانی متذکر شد: در طی ۴۰ سال گذشته دولت‌های گوناگون در آمریکا برای بازگشت سلطه خود بر ملت ایران، راه‌های متنوعی را برگزیده اما هیچ‌گاه به اهدافشان دست نیافته‌اند؛ ولو آنکه خسارت‌هایی به کشور وارد کرده‌اند و عدم توفیق رؤسای‌جمهور مختلف آمریکا به استقامت، پایداری و درک عمیق ملت بزرگ ایران مرتبط است.

وی اظهار داشت: رؤسای جمهور آمریکا از ابتدای انقلاب دست به انواع ماجراجویی زده‌اند به گونه‌ای که از تجزیه‌طلبان حمایت کردند، صدام را تشویق به حمله به ایران کردند و تروریست‌های گوناگون را مسلح و مورد حمایت قرار دادند و آنان را وادار به جنایت علیه ملت کردند و بعد هم با پررویی به آنها پناه دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقامات آمریکا تحریم‌های گوناگونی را علیه ملت ایران روا داشتند، گفت: البته آنان با گستاخی همه این جنایت‌ها را به نام دوستی و حمایت از مردم ایران تبیین کردند و نکته مهم این است که مردم عزتمند ما چون هیچ صداقتی در گفتار و کردار سردمداران آمریکا نمی‌دیدند، در مقابل دسایس آنان ایستادگی کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گاهی کسانی بودند که یا به دلیل عدم شناخت کافی یا ساده‌اندیشی، تبلیغات دولت آمریکا را مورد توجه قرار دادند و دچار خسارت شدند اما خوشبختانه امروز آمریکا رئیس‌جمهوری دارد که زحمت همه را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه سیاست‌های کاخ سفید کم کرده‌ است.

وی اظهار داشت: بیان شفاف پنهان ترین سیاست های کاخ سفید از ویژگی های رئیس جمهور آمریکاست، اخیرا به هنگام اعلام مرگ سرکرده گروهک تروریستی داعش، ترامپ گفت ما در سوریه فقط به دنبال نفت هستیم نظامیان آمریکا در مناطق نفتی سوریه می مانند اگر کسی خواست به آنجا بیاید با آنها مقابله می کنند، شاید کسی هم آمد و خواست نفت را بخرد با آن معامله می نماییم. نفت مهم است. جنگ کردها و ترکیه اهمیتی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این سخنان شرم آور از رئیس رژیمی سروده شده که دائما نگران حقوق بشر در کشورهایی است که مستقل می اندیشند ظاهرا آمریکا متوجه نیست که خاک و نفت سوریه متعلق به مردم و دولت سوریه است و آمریکا حق ندارد با تجاوز به خاک آن کشور و تصرف میادین نفتی قصد غارت آن را داشته باشد.

لاریجانی اظهار داشت: او گستاخی خود را اینگونه ادامه می دهد «در مورد عراق هم نظرم این بود که ما بایدنفت آنجا را به دست می گرفتیم که اینگونه نشد» البته آقای ترامپ توجه دارد که دولت و ارتش آمریکا در عراق تلاش زیادی کردند که نفت عراق را به کنترل خود درآورند ولی مرجعیت بیدار نجف و رهبران شرافتمند و ملت شریف عراق اجازه این خیانت را به آنها ندادند. البته همیشه این امر سیاست پنهان آمریکا در خاورمیانه و کشورهای نفتی بوده است.

برای دولت آمریکا ملت ایران اهمیتی ندارد

وی اظهار داشت: اکنون سوال اینجاست آیا دولت آمریکا که از کمترین حس بشردوستانه نسبت به مردم سوریه و عراق و منطقه بری است نسبت به ملت مفتوح ایران علاقه انسان دوستانه دارد؟ اگر بخواهیم سخنان آقای ترامپ را به درستی در این موقع درک کنیم این گونه است که همان گونه که کردها و ترک ها برای ما مهم نیستند و فقط نفت آنها مهم است برای دولت آمریکا ملت ایران اهمیتی ندارد بلکه نفت ایران مهم است و چون امکان تسلط نظامی بر این کشور ندارد و سابقه مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی نشان داد آنها هزینه نظامیان خود را فوق العاده می بینند پس با محاصره اقتصادی باید ملت ایران را به ستوه درآورند تا بر منابع نفت و گاز آنها مسلط شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینگونه سخنان رئیس جمهور آمریکا پرده از چهره واقعی و ضدمردمی این رژیم برمی دارد، اظهار داشت: لازم نیست سایر مقامات آمریکا برای مردم ایران دلسوزی کنند بهتر است فکری برای دهان آقای ترامپ نمایند که آنگونه ماهیت ضدبشری و استثماری آنان را در نزد جهانیان آشکار می نماید.

مردم منطقه پاسخی قوی به دسیسه جدید آمریکا خواهند داد

لاریجانی اظهار داشت: اخیرا این رژیم با سبک سری به دنبال آشفته سازی در منطقه به شیوه ای دیگر شده است تا اگر در منطقه موفق به تسلط بر نفت نشد در یک ماجراجویی دیگر اوضاع را به نحوی آشفته سازد تا بتواند به نیت شوم خود برسد اما تردیدی وجود ندارد که مردم بیدار منطقه همانطور که داعش دست نشانده آمریکا را نابود کردند پاسخ قوی تری به دسیسه آمریکا خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها