شرکت خودروسازی مزدا، شاسی‌بلند جدید CX-9 2020 را با قابلیت‎‌هایی پیشرفته معرفی کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۲۰
خودرویی با امکانات پیشرفته +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع خودروسازی مزدا از خودروی CX-9 2020 رونمایی کرد. این اتومبیل با فناوری جدید و جعبه دنده و تجهیزات پیشرفته طراحی شده است. مزدا با انتشار فهرست قیمت مدل‌های این خودرو برای عرضه گسترده آن در بازار مصرف آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند.

خودروی CX-9 2020 دارای موتور توربوشارژ ۲.۵ لیتری با ۲۰۵ اسب‌بخار قدرت است. جعبه دنده شش سرعته خودکار این اتومبیل به فناوری جدید و اختصاصی مزدا با نام i-Activ مجهز شده است. این فناوری در هنگام رانندگی تمامی چرخ‌ها را درگیر کرده و با انتقال نیروی موتور به آن‌ها شرایط بهترین عملکرد ممکن را بدون کمترین میزان وقفه برای خودرو فراهم می‌کند.

سیستم هدایت G-Vectoring Control Plus کنترل اتومبیل در وضعیت‌های گوناگون آب و هوایی و رانندگی را تا میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. رانندگان تاثیر این سیستم را به وضوح در مسیرهای پرپیچ و خم و در سر پیچ‌های شدید حس می‌کنند. این سیستم حتی در زمانی که سرعت اتومبیل زیاد باشد در موقع تغییر مسیر کشش رو به مرکز را افزایش داده و از انحراف خودرو جلوگیری می‌کند. در واقع می‌توان گفت سیستم G-Vectoring Control Plus کنترلی باورنکردنی را برای خودرو به وجود می‌آورد.

دیگر ویژگی که به نوعی امضای شرکت مزدا برای اتومبیل CX-9 2020 است، سیستم خاص صندلی‌های می‌باشد.

مزدا با طراحی نوعی از صندلی‌های ویژه برای خودروی جدید خود سفرهای طولانی مدت با CX-9 2020 را بسیار لذت‌بخش و راحت‌تر از هر خودروی دیگری کرده است.

از دیگر ویژگی‌های خودروی CX-9 2020 می‌توان به گرم‌کن آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلوی مجهز به مه‌شکن و برف‌پاک‌کن، پوشش حریم خصوص برای شیشه عقب، بلوتوث، سیستم پیش‌بینی کننده وضعیت آب و هوا، دوربین‌های کنترلی پیرامون خودرو و قابلیت ورود و خروج بدون کلید اشاره کرد.

علاوه بر موارد اعلام شده در بالا، مهندسان مزدا سیستم‌های ایمنی گسترده‎‌ای را در این خودرو به وجود آورده‌اند.

این سیستم‌ها که به صورت خودکار فعال است سبب می‌شود تا راننده در حین رانندگی هیچ‌گونه نگرانی از بایت بروز حادثه را نداشته باشد.

مزدا CX-9 2020 در صورت نزدیک شدن بیش از اندازه به خودروهای دیگر به صورت خودکار سرعت را کاهش می‌دهد و هم‌چنین با اسکن مسیر عابران پیاده را تشخیص داده و سرعت و مسیر اتومبیل را تنظیم می‌کند. قیمت این خودرو ۳۵ هزار و ۹۶۰ دلار شروع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها