معاون فنی و مهندسی پلیس راهور گفت: رانندگی با موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا موتورسیکلت‌ های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۵۸
رانندگی با موتورسیکلت، نیازمند گواهینامه است

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می‌کنند، الزامی است، گفت: رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا موتورسیکلت‌های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.

سرهنگ محمدعلی زارع اظهارداشت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌ های برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی، بر خلاف قوانین و مقررات است.

وی به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌ های برقی با حجم کمتر از ۵۰ سی سی اشاره و بیان کرد: عده‌ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند این گونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است؛ براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کند به پلاک و گواهینامه نیاز دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و بارانداز‌ها برای رفت و آمد‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند که به موتورهای «پاکشتی» معروف هستند که در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های مذکور و تردد در معابر اقدام می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی و همچنین ماده ۱ آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می‌کنند، الزامی است و استثنایی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند، جلوگیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها